Sjors van de Rebellenclub (1955)

Nederland
Familie

geregisseerd door Henk van der Linden
met Arno Feite, Willem Marwa en Rinus van Loon

Sjors heeft als voorzitter van de rebellenclub een vervelend bericht: er zit geen geld meer in de clubkas. Om aan geld te komen knappen ze klusjes op en beginnen ze een eigen circus. Tijdens het schilderen van een schutting ontmoet Sjors het negerjongentje Sjimmie en maakt hem lid van de club. Als ze met de hele club cowboy en indiaantje spelen worden Sjors en Sjimmie gevangen genomen door de juwelendieven Boris en Pedro, die bang zijn dat ze naar de politie gaan en besluiten ze naar Afrika te nemen om te verkopen als slaaf.

De poster die hier staat hoort bij deze film: http://www.moviemeter.nl/?film...

kappeuter (moderator)
Dat wordt lastig om een vervangend plaatje te vinden.

avatar van De Mees
Was ook lastig, ben blij dat ik de moeite heb genomen, de cover was een onoogelijk ding met ook nog een verkeerde titel.

Ik sprak ooit toevallig met één van de spelers uit deze film (Willy Vierwindt), en hij wist me te vertellen dat van deze film geen kopie meer bewaard is gebleven, of dat de master is verbrand. Volgens hem zijn er alleen nog een paar kleine stukjes over. Wie weet daar meer over?