La Belle Histoire (1992)

Alternatieve titel: The Beautiful Story

Frankrijk
Avontuur / Drama

geregisseerd door Claude Lelouch
met Gérard Lanvin, Béatrice Dalle en Marie-Sophie L.

Jésus is een Franse zigeuner die stierenvechter was geworden, ware het niet dat hij in de gevangenis was beland wegens een drugsdelict. Odona is een oplichtster die beschermd wordt door een Parijse politieman. Marie, die als klein meisje Jesus gekend heeft, verliest haar baan als ze tijdens het lesgeven haar studenten bijen laat kussen in het kader van reïncarnatie onderzoek. Allen beleven liefde, ervaren verliezen en zoeken naar rust. Als onderdeel van het reïncarnatie thema verschijnen de hoofdpersonen in flashbacks die plaatsvinden in verschillende tijdsperiodes.

Beatrice Dalle schitterde al eerder in 37º dans le matin
De hele film is adembenemend goed. Een lange zit(210 min) maar beslist de moeite waard. Alles wat je van een franse film mag verwachten.

Fran(c)k

Ik heb deze film jaren geleden als miniserie gezien op televisie ondanks ik alles niet zo snel kon verstaan is de film me wel altijd bij gebleven. Als ik hem op dvd kan vinden, koop ik hem.

avatar van Marvinleeaday
Erg lange film, waar ik af en toe het spoor bijster was. Ga het nog eens proberen als ik de tijd ervoor heb. Ik denk dat hij met wat meer aandacht zeker de moeite waard is.