Air Marshal (2003)

Actie

geregisseerd door Alain Jakubowicz
met Dean Cochran, Ammar Daraiseh en Tim Thomerson

Geen plek ter wereld is meer veilig. Terroristen laten geen mogelijkheid onbenut om onverwachts keihard toe te slaan. Ook de luchtvaart moet enorm oppassen en ondanks de strenge veiligheidsmaatregelen gaat het soms helemaal mis. Vlucht 487 is zo'n vlucht. Onbekenden kapen het vliegtuig. De inzittenden zijn machteloos en overgedragen aan de zieke en gevaarlijke geesten van de terroristen. Wat is het doel van de kapers: geld, vrijlating van gevangenen? Of willen ze het vliegtuig gebruiken voor een aanslag? De spanning is om te snijden. Het leven van de bemanning en inzittenden staat op het spel. Hoe lang gaat dit duren en vooral ... Hoe loopt dit af?

Schijnt heel slecht te zijn...

wpstolk schreef:
Schijnt heel slecht te zijn...

Kijk 'm eerst en oordeel dan , of oordeel niet

TXD2000 schreef:

Kijk 'm eerst en oordeel dan , of oordeel niet

Hij oordeeld er toch nog niet over, hij zegt alleen dat dit zo SCHIJNT te zijn. Mij LIJKT het overigens ook niks, maar ik kan er niet over oordelen, en doe dit dan ook niet. Je bent toch ook vrij om een vooroordeel te hebben?

avatar van marb
Ik zag hem van de week op Action NOW! Mijn god, wat was dit een geweldig komische actiefilm. De acteerprestaties waren beroerd, het verhaal was zo realistisch als het maar kon, en zo vaak als ik het al had gezien. Terroristen kapen vliegtuig, willen het op een schip laten botsen, eisen de vrijlating van gevangenen en 30 miljoen dollar. Voor de rest gebeuren er eigenlijk allemaal dingen die echt totaal onmogelijk zijn. [Neem een gemiddeld vliegtuig vol met mensen, en laat dat schuin landen , het gebeurt serieus ! ] Ook zijn er komische dingen als bezopen commando's, captains van het vliegtuig die een doorgesneden keel overleven en nog veel meer van dat soort onzin.

Bagger op de eerste rij! 0.5*

[ZE MOESTEN MENSEN BETALEN OM DIT TE ZIEN =\ ]

avatar van Mug
Mug
Uit de inmiddels legendarische reeks 'American Heroes', was het hedenavond de beurt voor Air Marshal (jaja, genoeg links naar 9/11). Het is weer lachen geblazen met bloedspetters op Amerikaanse vlaggen. Minder lachen geblazen was het met de cameraman die na de opnamen te horen kreeg dat hij aan Parkinson lijdt... Deense dogme films zijn in tegenstelling tot dit rustig voor het oog.

Ik kan nog wel doorgaan over zaken als het vliegtuig dat rechtstreeks uit een computerspelletje kwam, dat New York wel erg vaak woordelijk voorbijkomt, en de keur aan personages, incl. vrouw met vliegangst, een priester, een jongetje (wizzkid) dat alleen reist en natuurlijk een voetbal-elftal (met oranje shirtjes). Het feit dat ik hier en daar een gilletje van dommige plezier heb laten ontvallen, weerhoudt me ervan dit produkt te belonen met de laagste score. 1* derhalve.

avatar van hannes64
@ mug..........goeie beoordeling.
Ik had `t niet beter kunnen uitleggen.

avatar van Abel Wulf
Compleet waardeloze film.

avatar van stekman
uitgezet na 10 minuten

Greeneyelady1
Deze film verdiend niet eens 1 ster, zo waardeloos is deze film..

avatar van Scorpio11
Deze is rijp voor de flop top 100.

"De spanning is om te snijden. Het leven van de bemanning en inzittenden staat op het spel. Hoe lang gaat dit duren en vooral ... Hoe loopt dit af?" Alsof niemand dat weet hoe het gaat aflopen, deze film is zo voorspelbaar als maar wat. Daar hoef je de film eigenlijk niet eens voor gezien te hebben.

Het enige goede aan deze film was trouwens Tim Thomerson, voor de rest was het gewoon een dramatische slechte film. Zelden zo'n achterlijke Terroristen in een film gezien. "De spanning is om te snijden" welke spanning als ik vragen mag ? De film was eerder lachwekkend dan spannend. Dankzij Tim Thomerson geef ik hem nog een 1 maar het had niet veel gescheeld of ik had hem een 0.5 gegeven.

pgm
Ik slaap al, welterusten iedereen, blijf vooral niet op voor deze.

avatar van Barney23
Slechtere films zijn niet te vinden de special effects zijn niet om aan te zien.Echt waardeloos!

avatar van Toutatis
Dankzij de prachtige uiteenzetting van Mug, zou ik deze film blindelings met een 0,5 beoordelen. Daar hoef ik hem inderdaad niet voor te zien, wat mij enkele verspilde minuten van mijn kostbaar leven scheelt.

Komen die vliegtuig beelden niet uit dat spel flight simulator?
Eigenlijk beetje nep allemaal..
Aanzetten als je flink bezopen ben, dan is de film denk ik wel spannend.

avatar van boozebelly
Ul-tie-me rot-zooi...

avatar van 606
Ipv Shutter kwam deze prul van een film.
Echt niks is goed aan deze film.

1 ster

avatar van pieter_kerkhof
Tsja, heb je hier nu een abonnement op Film1 voor? Vooral die special effects...

pieter_kerkhof schreef:

Deze (zooi)film zenden ze toch niet uit op Film 1.

avatar van pieter_kerkhof
Je hebt gelijk hij kwam bij nader inzien op RTL7 ofzo, neemt niet weg dat Film1 toch vaak hele slechte films uitzendt.

Dat klopt maar zo'n zooi als deze gelukkig niet

Vindt Film1 wel een leuke zender want die zenden vaak films uit waarvan ik nog nooit gehoord heb. Daar zitten inderdaad wel eens hele slechte films bij zoals laatst "Wrong Turn 3" maar ook verrassend leuke zoals "Bandslam". Dit zijn gewoon effen 2 willekeurige films die ik afgelopen 3 dagen op Film 1 heb gezien.

avatar van Phantasm
Leuke film, heb me er wel mee vermaakt.