The Majorettes (1987)

Alternatieve titel: One By One

Horror / Misdaad

geregisseerd door S. William Hinzman
met Kevin Kindlin, Mark V. Jevicky en Terrie Godfrey

Een seriemoordenaar is bezig alle dansmajorettes van de school te vermoorden. Jeff Halloway, de nerd van de school krijgt hiervan de schuld, maar hoe moet hij zijn onschuld bewijzen?

avatar van Vascago
Klinkt goed

avatar van stephan73
Erg maffe slasher-achtige film.
Heel lang blijft het eigenlijk een "gewone" slasher, waarbij er wel een boel verdachte personen rondlopen, maar wie daarvan is de moordenaar die de ene na de andere majorette afslacht?
Als eenmaal de moordenaar bekend is (na ongeveer een uur), veranderd de film in een actiefilm met wraakmotief.
Die wending had ik dan ook niet verwacht, maar maakt de film wel een stuk origineler dan een heleboel genregenoten.

Zeer leuke film, van Bill "Zombie in Night of the Living Dead" Hinzman!

avatar van Mac Hammer Fan
Een maniak heeft het voorzien op majorettes, die hij één voor één afslacht. Heel matige, banale film met lage production values. Combinatie van slasher en revenge. Vertolkingen zijn beneden niveau. Deze prent kon mij niet bekoren. De poster is eigenlijk misplaatst, want het zijn niet de majorettes die de maniakken zijn.
Maakt deel uit van een driedelige box-set: High School Horrors Triple Feature (Hell High/The Majorettes/Hitcher in the Dark). De andere twee films zijn nog slechter.

avatar van Vascago
Belachelijk verhaal met dito wending en bar slecht acteerwerk. Een aardige soundtrack en een redelijke sfeer (beiden vooral in het 1ste uur), een paar blote borsten en een paar kills, hoewel totaal niet origineel en allemaal hetzelfde, die tenminste in beeld getoond werden. Wat wil je nog meer
Ik heb me er iig heel aardig mee vermaakt. 2,5 *

avatar van Richard_Voorhees
Vreemde jaren '80 film, die het eerste deel lijkt op een slasher, maar dan vrij plotseling een vreemde wending aan het verhaal geeft, waardoor het eigenlijk best interessant blijft om te bekijken. Vermakelijk en redelijk origineel. Gebaseerd op het gelijknamige boek van John Russo.

Clapboy
Wel leuk sfeertje en paar creepy scenes. Aparte ontwikkeling idd van een slasher naar een actie/wraak filmpje, wat ook nog werkte ook, ander soort einde dan je zou verwachten, leuk low budget 80's filmpje.

avatar van perceived
Tof! Best een charmant, duidelijk Amerikaans maar ook Italiaans getint, filmpje met een lekkere synth-soundtrack.

Laatste half uur slaat het genre om naar een Revenge-thrillertje. Denkelijk is dat ook belangrijkste twistpunt voor de meeste toeschouwers van deze film. Vond het zelf echter best een leuke cq originele twist.

avatar van alexspyforever
Deze slasher was eigenlijk best wel aardig maar op het uur verandert het van een slasher naar een revenge thriller. Dat vond ik een stuk minder net als het einde eigenlijk die vooral lijkt te zijn gemaakt met een sequel in het achterhoofd. Door het matige laatste half uur toch geen voldoende.