Flight to Mars (1951)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Lesley Selander
met Marguerite Chapman, Cameron Mitchell en Arthur Franz

Een journalist en een aantal astronauten vliegen naar Mars om te onderzoeken hoe marsmannetjes er nou eigenlijk uitzien. Maar de bewoners van Mars kampen op dat moment met een tekort aan de grondstof Corium en willen het ruimteschip van de astronauten stelen en de Aarde innemen.

avatar van Vinokourov
Wetenschappelijk niet helemaal correct en bij vlagen ongeloofwaardig. Toch heeft het wel leuke momenten en er is tenminste nog aandacht besteed aan een redelijk verhaal en decors. De Marsvrouwen zijn gekleed in strakke pakjes, diepe decolletees en minirokjes, hoe uitdagend toen voor de jaren 50 .

avatar van Bakshi
Vinokourov schreef:
Wetenschappelijk niet helemaal correct en bij vlagen ongeloofwaardig.

Dit is toch wel een behoorlijk understatement
Maar zeker leuke momenten en redelijke decors.