Night of the Demon (1980)

Horror

geregisseerd door James C. Wasson
met Joy Allen, Bob Collins en Michael Cutt

Professor Nugent besluit om samen met een paar van zijn studenten op zoek te gaan naar de legendarische Bigfoot die in de omgeving een aantal mensen zou hebben vermoord. Helaas verstoren ze tijdens hun zoektocht een geheimzinnig ritueel en komen de waarheid over Bigfoot te weten. Iedereen verklaart hen voor gek, totdat er vreselijke dingen beginnen te gebeuren.

De superlatieven op de hoes zijn zwaar overdreven, het is flauwe kul. Goed voor een lach of twee en wat gore, maar dan houdt het op.

avatar van Vascago
Ongelooflijke bagger. Echt alles was slecht. Wil er verder geen woorden aan vuil maken. Brrrr.....

avatar van movie acteurs
Deze trash kan ik soms wel waarderen.

Zo te zien ben ik hier dan ook de enige die dit blijkbaar kan waarderen. Dit is een lachwekkende/cheesy bigfoot kloon die niet zeer gefaald heeft. Hoe simpel het ook is, het was wel erg geestig uitgewerkt. De moorden zien er niet uit, maar ze werken wel op de lachspieren. Bijvoorbeeld bij een scene waarin een gozer die hout hakt. Hij rust 3 seconden uit dus laat hij de bijl vastzitten in het hout en keert zich om maar de bijl is dan weg. Die heeft dat monster gepakt en maakt hem op een amateuristische manier mee af. De "Demon" ziet er niet uit maar er vloeit best heel wat bloed. Deze cheesy vermaak was in mijn ogen niet slecht. 3,5.