Alla Älskar Alice (2002)

Zweden
Familie / Drama

geregisseerd door Richard Hobert
met Natalie Björk, Lena Endre en Mikael Persbrandt

Johan, z'n vrouw Lotta en hun twee kinderen Alice en Pontus zijn een gelukkig gezin. Als Johan een verhouding krijgt met Anna, de alleenstaande buurvrouw, wordt alles anders. Johan wil voor de lieve vrede zijn verhouding verborgen houden, maar zowel Anna als Lotta dwingen hem tussen hen te kiezen. Hij kiest voor Anna en gaat bij zijn gezin weg. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van de twaalfjarige Alice, een beginnende puber, die niet kan kiezen tussen haar beide ouders.

avatar van danuz
Leuk filmpje om mee wakker te worden op een vrije dag Niks bijzonders, niet aangrijpend, nergens echt mooi. Maar gewoon een lekker wegkijk verhaal. Een zwaar thema wordt toch best luchtig gebracht met soms wat emotionele uitschieters.

Over het geheel erg leuk om te kijken, maar om echt goed te zijn had het allemaal wel wat uitdagender en aangrijpender mogen zijn, daarom 3*