De Gulle Minnaar (1990)

Nederland

geregisseerd door Mady Saks
met Peter Faber, Mariska van Kolck en Sylvia Millecam

Op twee romans van Marjan Berk gebaseerde komedie over een vlotte tekenaar met liefdesproblemen. Hij is verliefd maar wordt nagezeten door vroegere minnaressen. De film, geproduceerd door Rob Houwer en met muziek van Henny Vrienten, verdween destijds na een week uit de bioscoop.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Er kwam bijna niemand kijken.

avatar van mikey
Ze weten niet wat ze gemist hebben

avatar van movie acteurs
Dramatisch slecht geacteerd. Slecht verhaal. Maar altijd beter dan die vreselijke film De Zeemeerman.1,0 voor de moeite.

avatar van dinhus
Haha, een tijdje geleden bleef ik toevallig kijken, omdat ik rap achter elkaar 2 seks scènes zag. Niet dat ik een porn-addict ben, maar het onderwerp zou vreemdgaan moeten zijn, aangezien het geen hardcore-porn was. Ik besloot 'm een kans te geven en te huren, pff.. Het was echt een vermoeiende film.Slecht acteerwerk en de plaats waar alles afgespeeld word, is echt gewoon vermoeiend. Ik was blij dat ik mocht opstaan na die 100 minuten..

speranza
Het acteerwerk van Peter Faber en Mariska van Kolck is matig.

Best grappige film, maar zeker niet om aan te schaffen. Maar ik hou juist van slechte films. Wat erg grappig is dat een blikje fristi die wordt weggegooit een paar seconden in beeld is. Puur als reclame.

het lijkt wel amateur toneel

Halvje erboven op!
Redt u deze film uit een bepaalde lijst die ik hier niet mag noemen (oei staat wel erg hoog zeg stelletje Holland haters!) . En wat is nou slecht? Ik bedoel ik heb me zelden zo vermaakt met en gelachen om een film. Okay misschien qua kwaliteit niet zo hoogstaand.... Maar goed, wat je tegenwoordig voor je kiezen krijgt valt dit reuze mee.

avatar van TheLionKingFan
''De film, geproduceerd door Rob Houwer en met muziek van Henny Vrienten, verdween destijds na een week uit de bioscoop.''

avatar van Spetie
Veel slechter dan dit zal een film niet snel worden.

Als je goed beschouwt alle punten naloopt, waarop De Gulle Minnaar te beoordelen valt, dan blijft er weinig over. Het acteerwerk is uiterst beroerd. Een verhaal is er niet of nauwelijks, en de personages stellen nauwelijks wat voor. Het allerergste is echter nog wel de allerbelabberdste nasynchronisatie, waardoor alles helemaal een goedkoop effect mee heeft gekregen.

Toch heeft het ondanks alles nog wel een beetje charme. Het is op sommige momenten haast zo slecht, dat het soms wel weer vermakelijk is om naar te kijken. Niet dat het hierdoor goed wordt, want er zijn meer dan voldoende ergernissen, maar op de één of andere manier verveelt het ook weer niet en hierdoor blijft De Gulle Minnaar ondanks de vele minpunten verstoken van de laagst mogelijke score.

avatar van mikey
Heey weer op tv vanavond. Ik ga hem weer zien. Classic. De laatste jaren 80 film uit nl

Oooooh, wat is dit een slechte film. Je kunt je bijna niet voorstellen dat dit serieus is uitgebracht indertijd. In wat voor autootje rijdt die van Kolck eigenlijk? Het lijkt wel speelgoed!

avatar van mikey
halfje erbij... hele vermakelijke film... met een ongelooflijk groot aantal politiek incorrecte zaken. Heerlijk. Jammer dat ze niet meer zo worden gemaakt.

avatar van eppo349
Helemaal niet erg als een film slecht is, maar deze werkt ook nog op je zenuwen.

Reinbo
Heeft zo te zien de notering in de flop top 10 weer versterkt gisteravond.

Vergeleken met deze is de Zeemeerman een soort Citizen Kane.

Stem eigenlijk nooit op films die ik niet afzag, maar als een film zo zijn best doet om me weg te jagen maak ik graag een uitzondering. Anders kan ik immers nooit een echt lage beoordeling uitdelen (echt slechte films zet ik gewoon af). dat het allemaal nogal amateuristisch is, vind ik niet het ergste. Dat de humor pijnlijk onleuk is, is erger. 1ster.

Dick2008
Ik heb zo'n hekel gekregen aan het woord "flop" sinds ik op deze site zit, nog maar te zwijgen van floplijst, waar deze film dan ook helemaal niet in hoort. Ik heb gewoon al heel veel van die lowbudgetfilms en soortgelijke films gezien .......en kom er ook veel tegen op de site waar ik me niet eens aan waag, en die kunnen wat mij betreft daar dan toch beter in. Maar het blijft vervelend en bovendien is deze film ook al een aantal keren op tv geweest inmiddels, dat ga je niet doen als er toch niemand kijkt...

Natuurlijk is dit geen beste film, maar wordt halverwege toch wel iets beter. Ik heb toch wel een aantal keren moeten lachen. Ik heb me vooral gestoord aan het vreselijk slechte acteerwerk van de meesten maar Peter Faber doet het juist nog wel aardig. Wel steunt de film erg op hem, zodat hij op gegeven moment ook wel wat vervelend begint te worden. Mariska van Kolck acteert bar en boos, al vond ik mensen als Sylvia Millecam en Maarten Spaander ook niet bijster goed acteren. Toch zaten er hier en daar ook wel grappige momenten in, zoals in de radiostudio bijvoorbeeld... Alleen het is eigenlijk meer een ordinaire sekskomedie dan een gewone komedie.
Heel goed mogelijk dat ik deze nu wat beter weet te verteren dan in het verleden, vanwege de vele bekende namen en het tijdsbeeld. Wel erg veel sluikreclame in de film trouwens. Het laatste gedeelte met het kookgala is verder grappig. Vanwege dit alles mijn stem weer op 2.0.

avatar van xxERWINxx
Matige film, wel iets beter dan de vierde man van Rob houwer, maar verder niet echt boeiende film, de blootscenes maken het nog een beetje goed.

Welke blootscenes? Zat volgens mij nog geen tiet in (wel laf hoor, van Mariska).

avatar van Arneaux
Absurd slecht

avatar van grandpa
Dick2008 schreef:

Ik snap er geen flop van dat je de film nog serieus probeert te zien. Een wangedrocht is het. Volgens mij was het zelfs zo dat van Kolck van het podium werd geplukt zonder enige acteer ervaring en mee deed alleen mee omdat ze toendertijd "hot" was. Nou tijdens die wippartij met Faber hield ze zelfs haar gebreide onderbroek nog aan als ik het mij goed herriner...

Dick2008
grandpa schreef:
Ik snap er geen flop van dat je de film nog serieus probeert te zien.

Nou dat is een instelling die nogal wat mensen hier op de site hanteren. Bovendien is het een komedie, een scherts, een klucht, ...... vul zelf wat in. Het is dus voor vermaak bedoeld en niet om er een serieus verhaal in te zien. Daarvoor zijn er weer andere films. (Laten mensen die dan kijken).

avatar van Ebenezer Scrooge
Nou vooruit, 1 ster, en dan ben ik nog heel gul.

avatar van chiel
Raar dat hier nu ineens de videohoes staat als poster, volgens mij stond er eerder de echte filmposter.

avatar van mikey
Die mariska was best aantrekkelijk zeg.

avatar van Phantasm
Prima komedie die lekker wegkijkt.

Dit is net zo fout als "De overgave" van Paul Ruven!Geen punten!

avatar van badfans69
Ooit in het Grand Theater in Amersfoort gezien

avatar van Quentin
Quido schreef:

Mariska's tieten zijn gewoon te zien hoor.