Daybreak (2000)

Actie

geregisseerd door Jean Pellerin
met Roy Scheider, Ted McGinley en Ken Olandt

Op een dag slaat het noodlot toe in Los Angeles, een zware aardbeving. De hele stad staat op zijn kop. 1 van de slachtoffers is Dillon, een oud ijshockey speler. Samen met hem zitten nog 4 andere mensen vast in een metrotunnel. Door naschokken is het moeilijk om een reddingsteam te sturen, de hele stad is geraakt en men vindt geen oplossing voor de 5 slachtoffers. Dan breekt er brand uit. Ze slaan een gat in de de wand van de tunnel omdat daar de waterleiding ligt, maar het gat wordt groter en groter. De tunnel dreigt te overstromen en nu moet Dillon de leiding nemen om toch nog op tijd weg te geraken.

Met alle respect voor Wolf maar hoe kun je hier voor nu 3.5 geven???????? 1 van de slechtste films die ik ooit zag. De 5 gevangen zijn de 5 typetjes, de stoere, de knappe vrouw, een hoogbegaafd kind, een wanhopige vrouw, en een lul die iedereen het leven zuur maakt. En dan de ergste special effects in jaren. En dan nog het acteerwerk, onbegrijpelijk slecht. Geen tijd aan besteden om te zien, zeker niet!