The Trumpet of the Swan (2001)

Alternatieve titel: Loewie, de Zwaan zonder Stem

Animatie / Familie

geregisseerd door Richard Rich en Terry L. Noss
met de stemmen van Jason Alexander, Mary Steenburgen en Reese Witherspoon

De jonge zwaan Louie wordt geboren zonder stem, maar dankzij zijn vindingrijkheid heeft hij er al gauw iets op gevonden. Met behulp van een trompet kan hij zich verstaanbaar maken, maar dat is voor hem niet genoeg en op een dag verlaat hij het ouderlijk nest omdat hij wil leren lezen en schrijven.

Weten jullie wat de nederlandse titel is van deze film?

avatar van jeroenkw
De trompet van de zwaan. Het zal je waarschijnlijk niet meer boeien na 5 jaar

avatar van tommykonijn
Wat een laag gemiddelde! Totaal onterecht in mijn ogen. De animatie was dan wel niet zo van het Disney of Pixar niveau, maar het was wel een erg vermakelijke film. De personage's zijn leuk, en de liedjes had ik eerlijk gezegd nog véél erger verwacht dan dat ze bleken te zijn. Niets speciaals maar zeker een leuke film.

avatar van Alittleromance
De nederlands vertaling is: Loewie, de zwaan zonder stem

Dick2008
Trompetzwanen komen in Noord-Amerika voor, beschermd en waren in begin vorige eeuw bijna met uitsterven bedreigd.

Toch altijd nog een beetje leerzaam "kinderfilms". Het is leuk getekend met veel (jazzy) muziek erbij met o.a. ook When the Saints go marching in. Dun verhaaltje. In het begin wordt er nogal de tijd genomen voor Louie die niet kan praten en de zwanen onderling die op een menselijke manier worden neergezet. Mensen zelf komen ook nog aan bod. Leuk gedaan met die jongen, de kampleider en de juffrouw....... Richting eind wordt de turbomotor ingezet wat wel vaker bij animatiefilms het geval is. Grappige kleurrijke film. Voorop de dvd cover staat Nederlands gesproken maar achterop staat een keuze menu, heb de Engelstalige versie bekeken en de stemmen zijn ok. 4.0

Dick2008
Dick2008 schreef:

Jee ben benieuwd hoeveel animatie-films er nou weer overblijven bij herkijken. Tristar pictures, Columbia, Sony. Er wordt gerefereerd in de film naar Stuart Little en ook nog een promotietrailer daarvan.
Columbia tekenfilms zijn dan ook zeker niet slecht gemaakt. Het is dan ook mooi en lief getekend, de Nederlandse stemmen zijn trouwens ook goed. Maar verder, best moeizaam. Alleen de relatie tussen de jongen en Loewie blijft wel grappig. Is natuurlijk vooral voor kinderen, maar dat is Stuart Little ook...3.0