Dot.Kill (2005)

Alternatieve titels: Digital Killer | Digital Reaper

Thriller

geregisseerd door John Irvin
met Armand Assante, Kieran Cunningham en Morven Christie

Een onschuldige man zit vastgebonden op een stoel met een pistool tegen zijn hoofd gericht. Een videocamera neemt de beelden op. Een klok tikt af? 3,2,1? BAM! Een wrede moord en het is allemaal te zien op internet. Een voor een worden er op een afschuwelijke manier executies verricht door een seriemoordenaar en is het live te volgen op internet. De bevolking is geschokt, maar tegelijkertijd ook gefascineerd door de moorden. De afslachtingen worden door miljoenen mensen bekeken. NYPD agent Charlie Daines krijgt de opdracht de gevaarlijke gek op te sporen en te vermoorden.

Ligt het aan mij of lijkt die hoofdrol op dit plaatje nou op Edwin van Calker, de falende bobsleeër.

avatar van Arabyus
Beetje een FeardotCom kloon.

avatar van 606
Aardige film die toch wat anders is dan FearDotCom.
FDC was een echte horror en dit is een thriller.
Armand vond ik goed.

3 sterren

avatar van Friday the 13 th
Slechte film. Ik kan niet begrijpen dat sommige users hier 3 sterren aan kunnen geven, laat staan de moorden bruut noemen. Menen jullie dat nou? Een verdrinkingsdood, een val naar beneden, een slechte executie en een paar ontploffinkjes...?

Ook het verhaal liet de wensen over. De hoestende agent begint al vrij snel te irriteren en alles komt zo haastig en fake over. Geen spanning, geen mysterie, geen suspense.....! De moordenaar zie je al van mijlenver aankomen en doch hoop je dat de film net iets orgineler kan zijn dan dit. Helaas! Kijk dan maar naar "Untraceable", een pak beter dan dit.

vond dit maar een flauw afkookseltje van eerdere 'digitale' horrorfilms. Al kan dit inderdaad eerder thriller genoemd worden dan horror.
Een irriterende hoest, paar flauwe ontploffingen en een te verwachten plot doen deze film niet boven de gemiddelde fiml uitkomen wat mij betreft, vandaar 2.5*

avatar van DjFrankie
Geen geweldige film, meteen had ik al door wie er achter zat en dat vind ik sowieso minder in een film. Niet vervelend, maar geen hoogstaande film een 5.

avatar van Kondoro0614
Keertje op DVD gezien, en was er niet echt fan van... Maar als je even niks te doen hebt kun je hem best wel kijken...