Ode to Billy Joe (1976)

geregisseerd door Max Baer Jr.
met Robby Benson, Glynnis O'Connor en Joan Hotchkis

In 1967 brengt Bobbie Gentry het liedje Ode to Billy Joe uit, dat gaat over een jongen die op de Tallahatchee brug staat. Deze film beschrijft waar het liedje over gaat en hoe het allemaal zo ver kwam. Billy Joe is een jongen van 18 jaar die verliefd is op Bobbie Lee. Haar vader is tegen de relatie, omdat ze nog geen 16 is. Omdat Billy Joe toch zo gauw mogelijk van zijn maagdelijkheid af wil besluit hij om maar met een jongen in bed te duiken. Een dag later heeft hij hier zo'n spijt van dat hij het liefst van een brug wil afspringen.

Het nummer vind ik super.
Heb hiervan nog een hele mooie versie van Sinead O' Connor op CD staan.

Een traag, te gedetailleerd, nogal gebrekkig en zeker emotioneel liefdesverhaal tussen tieners met ingewikkelde gevoelens, dat zich afspeelde op het platteland van de hypocriete zuidelijke staten van de USA. Hoewel het klonk als een klaaglied, op een of andere wijze bleef deze film wel boeien. De verschillende personages vond ik vrij stereotype.