The Colossus of New York (1958)

Sciencefiction / Drama

geregisseerd door Eugène Lourié
met John Baragrey, Mala Powers en Otto Kruger

Jeremy verongelukt direct nadat hij de Nobelprijs voor de vrede heeft gewonnen. Zijn vader is wetenschapper en transplanteert Jeremy's brein in een robot.

Verhaal a la Frankenstein, begint heel aardig maar zakt gedurende het verloop van de film in. Er zitten aardig wat plotgaten in en de grootste flaw in de film is de achtegrondmuziek (enkel een piano) die niets aan spanning toevoegd en uiteindelijk zelfs irritant wordt.

avatar van alexspyforever
Het monster heeft zoals mijn voorganger al zei wel iets weg van het monster van Frankenstein maar dan in robotvorm. De film is vrij traag en kent eigenlijk niet bijster veel karakterontwikkeling. Hierdoor is het nogal moeilijk om sympathie voor iemand te krijgen. Naar het einde ging het dan wat vlugger. Het einde is nogal afgeraffeld. Het monster zag er dan nog wel goed uit en kwam toch dreigend over door zijn dreunende stappen en flikkerende ogen waarmee hij niet enkel kon hypnotiseren maar ook lasers kon schieten. Best wel leuk voor een keer.