ad
  • 8.089.838 stemmen

Whales: An Unforgettable Journey (1997)

Documentaire | 56 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Al Giddings, David Clark en Roger Payne

Met onder meer: Patrick Stewart

IMDb beoordeling: 7,3 (150)

Releasedatum: 1 januari 1997

Over Whales: An Unforgettable Journey

Walvissen, de oudste en grootste diersoort ter wereld. Want wist je dat hun gewicht zwaarder is dan de Spaceshuttle? Dat ze langer zijn dan een tennisbaan? Dat hun hart alleen al groter is dan een auto en dat hun stem meer dan een kilometer ver reikt? Met bovenstaande kennis kun je bijna niet denken aan deze dieren zonder veel bewondering en ontzag. Er wordt in deze film onder meer getoond dat er een groot deel van de walvissen paren en jongen bij Hawaï en één keer per jaar weer naar Alaska gaan om zich te voeden. De manier van samenwerken en voeden is uniek te noemen. De reis van Hawaï naar Alaska is een reis van duizenden kilometers en vele van hen overleven de reis niet. Ze zijn ook sterk vermagerd als ze aankomen in Alaska.

avatar van neo

neo (crew)

Boeiend, interessant, mooi.. Zomaar wat woorden die ik voor deze docu heb. Testijds als ik mij niet vergis ook nog in het Imax-theater gezien. 3.5 sterren