Ring of Terror (1962)

Horror

geregisseerd door Clark L. Paylow
met George E. Mather, Esther Furst en Edward Erwin

De eerstejaars van een gereputeerde medische universiteit hebben er alles voor over om lid te worden van de studentenvereniging. In een poging om op te vallen, halen ze alle mogelijke domme en gewaagde streken uit en sommigen gaan zelfs zo ver dat ze voor hun eerste autopsie een lijk van het kerkhof stelen.

avatar van otherfool
Zeer bizarre film, een waardig object voor MST3K om hun licht er eens over te schijnen. Het plot rammelt aan alle kanten, wordt soms zelfs volkomen genegeerd, maar uiteindelijk zit er wel iets van een boodschap in (geen practical jokes uithalen?). De film wordt als een flashback verteld door één of andere rare snuiter, maar of het daar beter van wordt?

1,5*.

avatar van Poisonthewell
Slechte film, maar aangezien dat van alle films die ik origineel op dvd heb, dit degene is met de laagste imdb-score (1.6), viel ie me nog best mee. Waar het nou precies allemaal over gaat is niet altijd duidelijk, en die Criswell-ripoff intro/outro sloeg ook nergens op. Ach ja, er zijn heus nog slechtere films. 1*

avatar van Vinokourov
Wel vrij typisch dat in een horror-film een anatomische ontleeddemonstratie niet in beeld wordt gebracht . Oke je moet zulke dingen in het juiste tijdsperspectief zien, maar toch maar toch... gemiste kans! Voor de rest was het erg saai. 0,5*.

avatar van mrklm
Het is maar goed dat er een introductie is die vertelt waar het verhaal naar toe gaat, want tot aan de laatste minuten van de film lijkt deze thriller (?) meer op een komedie. Een hele slechte komedie over een aantal studenten medicijnen, hun broederschap inclusief domme grollen en aanstootgevende humor rondom twee dikkerdjes. Het gaat nergens over en de finale is in een vloek en een zucht voorbij, zonder dat ik enig idee had wat er nu eigenlijk aan de hand was. Jammer dat de rest van de film zo ellendig lang lijkt te duren...