ad
  • 8.085.788 stemmen

Ring of Terror (1962)

Horror | 71 minuten

Genre: Horror

Geregisseerd door: Clark L. Paylow

Met onder meer: George E. Mather en Esther Furst

Releasedatum: 1 februari 1962

Over Ring of Terror

De eerstejaars van een gereputeerde medische universiteit hebben er alles voor over om lid te worden van de studentenvereniging. In een poging om op te vallen, halen ze alle mogelijke domme en gewaagde streken uit en sommigen gaan zelfs zo ver dat ze voor hun eerste autopsie een lijk van het kerkhof stelen.

image

avatar van otherfool

otherfool

Zeer bizarre film, een waardig object voor MST3K om hun licht er eens over te schijnen. Het plot rammelt aan alle kanten, wordt soms zelfs volkomen genegeerd, maar uiteindelijk zit er wel iets van een boodschap in (geen practical jokes uithalen?). De film wordt als een flashback verteld door één of andere rare snuiter, maar of het daar beter van wordt?

1,5*.

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

Slechte film, maar aangezien dat van alle films die ik origineel op dvd heb, dit degene is met de laagste imdb-score (1.6), viel ie me nog best mee. Waar het nou precies allemaal over gaat is niet altijd duidelijk, en die Criswell-ripoff intro/outro sloeg ook nergens op. Ach ja, er zijn heus nog slechtere films. 1*

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Wel vrij typisch dat in een horror-film een anatomische ontleeddemonstratie niet in beeld wordt gebracht . Oke je moet zulke dingen in het juiste tijdsperspectief zien, maar toch maar toch... gemiste kans! Voor de rest was het erg saai. 0,5*.

avatar van mrklm

mrklm

Het is maar goed dat er een introductie is die vertelt waar het verhaal naar toe gaat, want tot aan de laatste minuten van de film lijkt deze thriller (?) meer op een komedie. Een hele slechte komedie over een aantal studenten medicijnen, hun broederschap inclusief domme grollen en aanstootgevende humor rondom twee dikkerdjes. Het gaat nergens over en de finale is in een vloek en een zucht voorbij, zonder dat ik enig idee had wat er nu eigenlijk aan de hand was. Jammer dat de rest van de film zo ellendig lang lijkt te duren...

avatar van Woland

Woland

Ik snap de beoordelingen hier en op IMDb wel. Ring of Terror is inderdaad doodsaai, en amateurisme ten top. Het speelt zich af op een universiteit, maar iedereen lijkt toch zeker een jaar of tien a twintig te oud te zijn. En sowieso is dit de meest ongeloofwaardige en beroerd gespeelde fraternity die ik gezien heb, en ik heb Pledge This gezien. Het geluid is beroerd opgenomen, en de gesprekken zijn soms nauwelijks te verstaan - al geef ik toe dat ik de MST3K heb gekeken. Maar goed, ik denk ook niet dat ik echt iets aan de gesprekken gemist heb. Visueel is het bout. En plot, tja - iets met een ontgroenings-dare die misgaat, maar dat had ook in vijf minuten verteld kunnen worden. En de rest van het universiteitsleven is nou ook niet echt de moeite waard. Serieus, bespaar je de moeite, tenzij je MST3K gewoon leuk vindt.