Coneheads (1993)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Steve Barron
met Dan Aykroyd, Jane Curtin en Michelle Burke

Het verhaal begint als de Coneheads de aarde willen overnemen. Maar na de crash in een rivier in New Jersey wordt de missie afgeblazen en blijft één schip achter. De Coneheads zijn een aliensoort met een lang punthoofd. Er zijn twee Coneheads neergestort: Beldar (Dan Aykroyd) en Prymatt (Jane Curtin). Ze denken snel van de aarde af te geraken met behulp van andere bewoners van hun planeet Remulak, maar die komen voor straf pas na een superlange periode. De vrienden die ze op aarde maken denken niets speciaal van de Coneheads, ze denken dat ze gewoon wat vreemd zijn. Maar ze worden opgespoord door de vreemdelingendienst. Ze moeten vluchten en duiken onder met de naam DeCicco. Ondertussen hebben ze ook al een dochter grootgebracht: Connie. En dan krijgen ze onverwacht bericht van Remulak dat ze naar huis mogen. Daar is echter niet iedereen erg enthousiast over ...

Dirigent
Overdreven rare film, maar wel lachen in sommige gevallen.

avatar van tommykonijn
Een apparte film.

Het is zo dat dit de grootste onzin is die maar uitkomt maar ik heb toch soms wel eens een glimlachje of zelfs heel soms een lach bij moeten betrekken. Laat ik het erop houden dat je deze film echt helemaal niet serieus moet nemen, erg opvallend is het kleine bijrolletje van Adam Sandler die best een geinige maar wel erg snel achter elkaar zeggende rol had . Goed genoeg voor een avond waar echt alleen maar 1* films erop zijn maar eigenlijk technish gezien is het niet echt een toppertje.

2,5* (kans op verlaging naar 2,0*)

avatar van Miss Bean
Miss Bean schreef:
ik ga deze morgen bekijken.

Ik vond het echt een hele leuke film. Ik vindt het wel een 5,0* waard.

aardig om 1 keer gezien te hebben, niet meer.
voor de rest viel er niet veel te lachen.

avatar van newG
heb hem op dvd, het was zolang geleden dat ik hem gezien had, en had hier zowaar een 3 achtergelaten
Wel heb hem vanavond maar verhoogt naar 4*

echt goed gelachen, leuke situaties en soms zo overdreven dom dat je tranen in de ogen krijgt

schitterend

avatar van m1701
Vond em niet geweldig maar ook niet slecht.
irriteerde me soms wel aan Akroyd maar de grappen waren ook leuk
toch 2*

korp
Dat deze zo ontzettend laag staat.. Heb me soms wel vermaakt, het is wel een 1 x zien film.

Ik vond dit echt een hele lollige film.
beetje flauw maar wel vermakelijk.
Ik snap wel dat anderen het waardeloos vinden maar ik werd er wel vrolijk van.
Filmje voor een regenachtige zondagmiddag als je je verveeld.

avatar van DwarreI
markie1978 schreef:
ongeloofwaardige film.

Joh echt?

Ik maakte me op om de slechtste film te kijken die ik ooit in mijn leven zou gaan zien, maar die verwachting kwam niet helemaal uit. Bepaalde onderdelen van de film bleken zelfs erg goed doordacht te zijn!

Een groot deel van de film is gewoonweg flauw en afgezaagd maar ik vond het ronduit hilarisch om te zien hoe de coneheads zich aanpassen aan het mens-bestaan en hiermee de burgelijkheid op een treffende manier in haar hemd zet.

3,0 sterren omdat ik vind dat er veel slechtere films gemaakt zijn die het verdienen om in de flop top 100 te staan.

avatar van movie fan
goede film , heb flink gelachen ermee , verhaal was goed , niet overdonderend geweldig , maar ook niet slecht , akryod speeld goed , en met die ven t moet je gewoon lachen , hij brengt de grappen goed naarvoor en acteerd goed , zo doet de rest ook wel van de cast , hij had misschien alleen iets langer mogen zijn geweest , maar toch , heb ermij mee vermaakt en heb goed kunnen lachen .

avatar van Rebel80
markie1978 schreef:
ongeloofwaardige film.

whoehaha die doet het em inderdaad

5* voor de opmerking >

sweinsteiger

avatar van boozebelly
Voor wie maken ze dit soort films eigenlijk? Zijn er daadwerkelijk mensen die een gat in de lucht springen als zoiets in de bioscoop komt?
Flauwe humor kan ik op zijn tijd best waarderen, mits het spontaan is. Maar er is geen slechtere humor dan "geforceerde" flauwe humor. En dat zie je in deze film.

Als ik zo in die flop 100 kijk kom ik toch nog aardig wat films tegen die ik ooit gezien heb. Dat zulke films uitgegeven worden motiveert mij om veel betere scripts te schrijven. Als zulke pulp op de markt kan komen, dan heeft iedereen een kans om een film te lanceren.

avatar van Lexcoaster
Bij het zien van de poster kreeg ik ineens een enorme en onverklaardare drang de hoofden in te korten met een heggenschaar.

Tegen de film heb ik dus al weerzin na het zien van de poster, ik sla deze onzin maar dus over.

Deze film was gebaseerd op de gelijknamige Saturday Night Live sketches. Als je dat destijds niet volgde is deze film waarschijnlijk ook vrij bizar.

avatar van evildead666
Vroeger vaak gezien en kan me herinneren dat ik dit toen leuk vond,
ik denk dat als ik dit weer zou zien dat ik hem gelijk een 0,5 zou geven. Voor nu een 2.

boozebelly schreef:
Voor wie maken ze dit soort films eigenlijk?
Het is ook alweer een oudje, maar ik blijf hem leuk vinden. Gezien de flop-100 notering zal ik mij gedurende drie seconden gepast gaan schamen. 1... 2... 3... Klaar. Terug naar deze heerlijke film:

De 'illegal alien' insteek letterlijk vertaald naar een lekker droge en satirische komedie met de Dan Aykroyd, Jean Curtin en zelfs Chris Farley en nog een leuke finale ergens in outerspace met een stop-motion monster.

avatar van Picker
evildead666 schreef:
Vroeger vaak gezien en kan me herinneren dat ik dit toen leuk vond,

Gebaseerd op mijn geheugen voor nu 2.5 van mij omdat ik dit ook erg leuk vond.
Waarschijnlijk zal dit cijfer ook wel veranderen na de film te herzien

Erg leuk = 2,5*?

sweinsteiger
Hoe komt het dat je deze een 4 geeft ?

Meneer Bungel
Zie een paar berichten terug.

wat een heerlijke film met ongecompliceerde nonsense humor. idd gebaseerd op SNL, dus dat moet je eigenlijk wel kennen om het te kunnen "begrijpen" en waarderen. als je toch al van dada houdt vind je het ook wel leuk als je SNL niet kent. aanrader voor een regenachtige zondagmiddag.

avatar van DragQueen
Een wat overdreven komedie, maar toch bij vlagen vermakelijk. En hoewel het verhaal behoorlijk slap is, wordt er wel leuk geacteerd door de cast. 2 Sterren.

avatar van alexspyforever
Heel lang geleden eens gezien. Ik herinner me dat ik deze destijds had gekeken omdat de trailer het deed overkomen als een heel grappige film. Ik vond het vies tegenvallen en helemaal niet grappig. Te bizar en zag er weinig verhaal of inhoud in.