Catalina Caper (1967)

Mystery / Muziek

geregisseerd door Lee Sholem
met Tommy Kirk, Del Moore en Peter Duryea

De Griekse oplichter en kunstverzamelaar Lakopolous laat een geheimzinnige rol perkament uit een museum stelen en naar de Catalina Islands brengen. Als de dieven Lakopolous het perkament willen geven, rukt hij het uit hun handen en rent er vandoor. De dieven zijn met stomheid geslagen en bedenken een list om ervoor te zorgen dat de rol weer in het museum terechtkomt.

avatar van otherfool
Zelden zo'n bizarre film gezien. De plot hierboven beschreven klopt niet helemaal, maar wat het wel is... zeer verwarrend. Film switched zo nu en dan naar dansende tieners met oa een fantastisch optreden van een compleet flippende Little Richard die onder de drugs zit. Mis verder niet het 'onderwateroptreden' en de detective die om de 10 minuten het water inkukelt met 'grappige geluiden' als perfecte aangever...

1,5* dan maar. Heb me wel vermaakt maar als film slaat het werkelijk he-le-maal nergens op.

avatar van Vinokourov
Ik snapte ook niks van de film , maar het had wel grappige gedeeltes zoals het onderwatergevecht en natuurlijk de klunzige detective. Hij deed me denken aan de ik-heb-toch-altijd-pech-boef van Bassie en Adriaan. B100 heet ie geloof ik . 1,5*

avatar van mrklm
Zelfs Little Richard weet geen leven te blazen in deze onsamenhangende, vaak ronduit stompzinnige beachfilm waarbij tieners gigantisch uit hun dak gaan op (zeer middelmatige) Rock N Roll. 'The King' is dan ook veroordeeld tot het zingen van Scuba Party, een dramatisch slecht liedje. Maar dan heb je de rest van de soundtrack nog niet eens gehoord! Er is een verhaal rondom een zoektocht naar een kaart die verborgen is in een koker, maar dat ben je - net als de filmmakers volgens mij - snel vergeten. Die waren waarschijnlijk meer bezig met het verzinnen van een serie volstrekt banale grappen rondom een geheimzinnige man met een koffertje. Waardeloze, treurigstemmende pulp.