The Slime People (1963)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Robert Hutton
met Robert Hutton, Les Tremayne en Robert Burton

Los Angeles wordt aangevallen door slijmerige aliens die plotseling uit de riolen van de stad opduiken. Een kleine groep mensen overleeft de vreselijke aanval en moet in de verlaten stad vechten voor hun leven.

avatar van otherfool
Merkwaardige film; 80% van de tijd hangt er een dusdanig dichte mist dat de actie niet te volgen is... Verder in alles erg matigjes natuurlijk, een typische MST3K film.

1,5*.

avatar van Vinokourov
Deze film vond ik erg vervelend en niet genietbaar. Volgens mij is er ook een scene in deze film waarbij iemand (nieuwslezer ofzo) een blaadje met zijn dialoog via een hand die het beeld inschuift, krijgt.

avatar van wihu61
De spanning was bijna ondraaglijk...
Nee, serieus, iets om snel te vergeten...

avatar van mrklm
Het idee dat de 'Slime People' gedijen bij mist is een handige gimmick om het uiterlijk van deze monsters in ieder geval enigszins te verhullen. Het was dan weer niet zo slim om voor die tijd al te tonen hoe onrealistisch de rubberen pakken zijn, al kan het absoluut nog veel slechter. Het acteerwerk valt ook nog behoorlijk mee, maar het blijft een wat dwaas en vaag verhaal. De wereld vecht een bittere, bloederige strijd met Slime People die uit onze riolen tevoorschijn zijn gekomen. Een sluitende verklaring krijg je niet en over de epische strijd wordt vooral heel veel gesproken. We zien uiteindelijk een handjevol monsters in gevecht met onze helden, alleen is de mist op dat moment zo dik dat het amper te volgen is.