• 8.523.159 stemmen

Genre: Drama / Oorlog

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Robert Aldrich

Met onder meer: Robert Mitchum, Stanley Baker en Elisabeth Müller

IMDb beoordeling: 5,8 (991)

Plot The Angry Hills

"The amazing adventures of a lone American in a land of violence!"

De Amerikaanse oorlogscorrespondent Mike Morrison komt in grote moeilijkheden als hem in het voorjaar van 1941, vlak voor de komst van de Duitse troepen, in Athene een lijst met namen van Griekse verzetsstrijders in handen gespeeld wordt.

image

Colonel Elrick Oberg

Dr. Stergion

avatar van gotti

gotti

Alhoewel de film hier en daar wat tempo mist, weet Aldrich de spanning er wel in te houden. En dat het plot hier en daar wat mager is doet er dan ook niet zo toe. Want ook al weet Mitchum niet altijd even goed te overtuigen; het blijft een fantastisch acteur.

avatar van Darbie

Darbie

Ik denk dat Robert Mitchum op het moment dat hij het contract voor deze film tekende gewoon geld nodig had.

avatar van Brix

Brix

Vannacht op TV > ARD 01:50 uur

Morgen (22/2) te zien op TCM > 14:55 uur

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2050 berichten

Ik heb deze weinig spannende oorlogsdrama zojuist na vele jaren uit eigen collectie herzien. Ik kon mij niets meer herinneren van deze film, Zelfs de topless danseres niet en dat was wel heel gewaagd voor die tijd. Ik heb veel betere oorlogsfilms uit die tijd gezien. The Angry Hills gaat weer de collectie in en blijft daar als decoratie en krijgt een aantekening in mijn digitale filmdatabase om niet meer te herzien. Een 2.5