The Angry Hills (1959)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Robert Aldrich
met Robert Mitchum, Stanley Baker en Elisabeth Müller

De Amerikaanse oorlogscorrespondent Mike Morrison komt in grote moeilijkheden als hem in het voorjaar van 1941, vlak voor de komst van de Duitse troepen, in Athene een lijst met namen van Griekse verzetsstrijders in handen gespeeld wordt.

Alhoewel de film hier en daar wat tempo mist, weet Aldrich de spanning er wel in te houden. En dat het plot hier en daar wat mager is doet er dan ook niet zo toe. Want ook al weet Mitchum niet altijd even goed te overtuigen; het blijft een fantastisch acteur.

avatar van Darbie
Ik denk dat Robert Mitchum op het moment dat hij het contract voor deze film tekende gewoon geld nodig had.

avatar van Brix
Vannacht op TV > ARD 01:50 uur