Hideous! (1997)

Horror / Komedie

geregisseerd door Charles Band
met Michael Citriniti, Rhonda Griffin en Mel Johnson Jr.

Een groep verzamelaars struint de hele wereld af op zoek naar dode, gruwelijk misvormde wezens die ze aan hun collectie kunnen toevoegen. Op een dag worden de mannen echter aangevallen door één van de wezens, die niet zo dood blijkt te zijn als ze aanvankelijk dachten.

avatar van psycholamp
Mooie, aangrijpende film over het dagelijks leven. Maar dan vanuit een ander perspectief. Heel mooi!

pakkende rolprent gebasseerd op de avant garde strips van guliniari uit de jaren 30 ...schitterende settings gecombineerd met psychedelische sferen

avatar van Filmkriebel
Goedkoop straight-to-video amusement. Alleen al het idee dat mensen misvormde embryo's verzamelen... Hideous is een morbide nimmer angstaanjagende horrorkomedie. Maar wat is dit acteerwerk slecht. De slijmerige rondlummelende embryo's zie je nooit in volle belichting, waarschijnlijk om de amateurische animatie van die poppen te verbergen. Als kersje op deze smakeloze taart krijg je Jacqueline Lovell te zien, met blote tieten en een gorillamasker op in de sneeuw... één van de enige leuke dingen. Het is een slechte film, met enkele komische momenten.