Dead Dog (2000)

Alternatieve titel: The Dog Killer

Drama / Thriller

geregisseerd door Christopher Goode
met Jeremy Sisto, Paige Turco en Jay O. Sanders

Het leven van het New Yorkse paar Tom en Perri is ideaal: beide een goede baan, een schitterend huis en veel liefde. Alles verandert als hun geliefde hond Sophie bruut wordt doodgereden en de auto doorrijdt. De woedende Tom gaat op jacht naar de bestuurder en als hij hem eindelijk vindt, bedenkt hij een wel heel bizar plan om wraak te nemen. Zijn plan bevat alle slinkse elementen die je maar kunt bedenken: verleiding, drank, leugens en persoonlijk leed. Zal zijn plan slagen? Komt hij hier ongestraft mee weg?

Meneer Bungel
Ik heb deze nu voor de tweede keer gezien en het blijft een leuke, degelijke film. Christopher Goode heeft, zag ik toevallig op Imdb, flink wat grote en goede films op zijn naam staan als producer(o.a. 'Cop Land', 'Rounders' en 'Michael Clayton') en production manager(o.a. 'Birth' en 'Duplicity'). 'Dead dog' is echter zijn enige film die hij ook vanaf de regisseursstoel heeft gedaan.
Jeremy Sisto(o.a. van de serie 'Six feet under') zet een prima rol neer en Paige Turco kan hem goed bijhouden. Het is niet voornamelijk een thriller, maar meer een drama dat wat thriller- en humor- elementen bevat. Net een beetje te langzaam en braafjes allemaal, maar mooi in beeld gebracht en zoals gezegd wordt er prima geacteerd. Verder nog een flinke rol voor Jay O. Sanders als politiedetective en David Thornton(een koning van de bijrollen) als gladde advocaat/friend-of-the-family. Onveranderd drie dikke sterren.