Wildschut (1985)

Alternatieve titel: Strong Hold

Nederland / België
Misdaad

geregisseerd door Bobby Eerhart
met Hidde Maas, Jack Monkau en Josse de Pauw

Jim en Charlie zijn twee gangsters die op de vlucht zijn. Ze duiken onder op de hoeve van de familie Deleye, die Wildschut heet. Ze voeren daar een schrikbewind over de hele familie. Inmiddels heeft de politiechef een tip gekregen, dat de criminelen in de buurt zijn gezien. Hij denkt meteen aan Wildschut, maar zijn eerste bezoek levert niets op. Hij blijft echter terugkomen wat de spanningen behoorlijk op doen lopen.

avatar van menetekel
John Milton schreef:
Was er geen BR release gepland voor deze film?

Ik zal me wel vergissen dan. Beetje zonde om in matige kwaliteit te gaan kijken als hij zo goed is als jij zegt

Geen BR, maar de Belgische dvd uitgave is superieur aan de Nederlandse. Deze is uitgegeven door de Vlaamse Film Collectie. Mooie beeldkwaliteit en in widescreen. Staat zelfs een leuke extra op met set opnames!

menetekel schreef:

Heb je misschien ook nog een linkje naar waar die te koop is. Over de restauratie en de blu ray heb ik niks meer gehoord.

bol.com | Wildschut (Dvd), Hidde Maas | Dvd's

avatar van Basto

Is dat wel de Vlaamse? Of is die van dezelfde kwaliteit? (Deze staat goedkoper op Marktplaats)

avatar van Quentin
De dvd-cover is de juiste uitgave, maar zou even dubbelchecken met de verkoper.

avatar van menetekel
Basto schreef:

Hier staan ze met twee verschillende hoezen maar zijn dezelfde (ik heb ze zelf beide): https://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=wildschut+dvd&_sacat=0

avatar van Metalfist
Beide versies zijn inderdaad hetzelfde Basto. Het enige verschil is dat de ene effectief in de winkel te koop was/is en dat de andere deel uitmaakt van de 'Het Laatste Nieuws' collectie (een krant in België) waarbij je elke week voor zo'n 8 euro extra een DVD kon bijkopen. Dat krantedities zijn edities die je vandaag de dag nog veel tegenkomt wanneer je Vlaamse films zoekt, want op dat gebied is het nogal pover gesteld bij ons heb ik de indruk.

avatar van Basto
Inmiddels besteld, 2 euro via Marktplaats.

Basto schreef:
Inmiddels besteld, 2 euro via Marktplaats.

Is dat dan wel de Vlaamse uitgave? Die heeft in Nederland nooit de winkels gehaald ...

Quentin schreef:

Het was deze afbeelding