Fatal Sky (1990)

Verenigde Staten / Australië / Joegoslavië
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Frank Shields
met Michael Nouri, Charles Durning en Darlanne Fluegel

Op 2 mei 1991 is er een draaikolk van flikkerende lichten in de Noorse nacht te zien, waarna een Amerikaanse zakenman, die met zijn vliegtuig midden in de lichtbundels terechtkomt op mysterieuze wijze verdwijnt. Een groep zigeuners is getuige van de vreemde gebeurtenis en wordt vervolgens getroffen door een afschuwelijke ziekte. Een archeoloog weet het licht vast te leggen op film en krijgt vervolgens een levensbedreigende ziekte. Geschrokken boeren treffen hun vee dood en van hun ingewangen ontdaan aan. De twee journalisten George Abbott en Jeffrey Milker vermoeden dat het om UFO's gaat en gaan tot op de bodem met hun onderzoek, maar beseffen één ding heel goed: de UFO's willen of zichzelf niet bekend maken, of iemand of iets op aarde doet er alles aan om hun aanwezigheid in de doofpot te stoppen.