Kronika Wypadkow Milosnych (1986)

Alternatieve titels: Chronicle of Love Affairs | Chronicle of Amorous Accidents | Kronika Wypadków Miłosnych

Polen
Drama / Romantiek

geregisseerd door Andrzej Wajda
met Piotr Wawrzyńczak, Paulina Młynarska en Bernadetta Machała-Krzemińska

1939. Een oorlog lijkt nog ver weg te zijn voor een groepje jonge Poolse Litouwers. Witek hoopt te slagen voor zijn eindexamen zodat hij aan de universiteit kan gaan studeren. Hij is echter verliefd op mede-studente Alina waardoor hij zijn studie verwaarloost en zakt voor zijn eindexamen. De jonge geliefden plegen daarop symbolisch zelfmoord en worden vervolgens wakker geschud door het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog.