The War Lover (1962)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Philip Leacock
met Steve McQueen, Robert Wagner en Shirley Anne Field

Buzz Rickson (Steve McQueen) is een waaghals en gevechtspiloot in de Tweede Wereldoorlog. Hij mislukt in alles wat niet met vliegen te maken heeft en hij leeft alleen voor de meest gevaarlijke missies...

neo (crew)
De geluchtsgevechten zijn met recht spectaculair. De dramatiek in het verhaal werkt niet echt, met een rivaliteit tussen twee personages, met een vrouw daartussen in. Niet dat dit helemaal faalt, het raakt misschien net ietsje, maar erg krachtig is het niet. Howard Koch heeft het boek van Robert Koch naar zeggen niet goed omgezet in een screenplay, en dat is eraan af te zien. 3 sterren

avatar van brucecampbell
Danzij een sterke McQueen en een goed laatste halfuur geef ik hem een 3.

Dick2008
Vrij matige film hoewel het thema over de Flying Fortress interessant is. Het laatste gedeelte van de film is inderdaad het beste gedeelte van de film, mooie vlieguigopname ook. Steve McQueen speelt overtuigend.

De film krijgt van mij 4 sterren omdat het een uniek document over de vliegende forten is. In de film zie je alle facetten van het leven in een bommenwerper die je in bv Memphis Belle niet ziet . Alleen het aantal vliegtuigen die er in de film bijeengebracht zijn is fenomenaal (er zijn er tot heden nog een 12-tal over) Verder is er een cynische Steve McQueen die best te pruimen is als eigenzinnige commandant en zijn de gevechtscenes prachtig...maar ik ben dan ook een oorlogsfanaat

avatar van hkoster
2x gezien. de 1ste keer had deze film het voordeel van de twijfel. De 2de keer had ik de neiging hem halverwege uit te zetten. Toch afgekeken. Inderdaad de film moet het van het laatste half uur hebben.
Had de neiging om de film af te zetten. Een film die het alleen van het laatste half uur moet hebben vind ik niet de moeite om deze te bewaren.