Loos (1989)

Nederland
Thriller

geregisseerd door Theo van Gogh
met Tom Jansen, Renée Fokker en Leen Jongewaard

Advocaat Willem Loos is een gereputeerd strafpleiter. Hij wordt betrokken in een gruwelijke zaak: een lustmoord. Intuïtief voelt Loos dat de verdachte, nachtclubeigenaar Harry Wery, minder onschuldig is dan deze laat voorkomen. Dan kruist de mysterieuze Anna zijn pad. Langzaam wordt Loos ingekapseld in een geraffineerd web, waar geen uitweg voor blijkt te bestaan. Loos komt terecht in een wereld waarvan hij het bestaan nooit had vermoed.

Eén van de meer geslaagde films van van Gogh.

Ja klopt Jos2...goede film

Idd verrassend goed.

avatar van mdj
mdj
Wel een film om je hoofd wat bij te houden. Zeer origineel. Tom Jansen en Renée Fokker spelen bijzonder goed. Zitten wel twee scenes in waar ik even mijn ogen heb afgewend ... .

Ik vind Tom Jansen een zeer ongewaardeerde acteur; hij draagt deze film. Hilarisch rolletje van Max Pam overigens.

mstoffer schreef:
Ik vind Tom Jansen een zeer ongewaardeerde acteur.

Hoezo ondergewaardeerd? Door wie dan ?

Goeie vraag Fisherking. Ik dacht wie is die man, die zo goed een totaal verlopen type neerzxet. Tom Jansen? Nooit van gehoord, hoe kan dat? Waarom zie ik die niet vaker? Dus daarom ondergewaardeerd.

FisherKing
Dat is dus jouw persoonlijke mening, ik ken Tom Jansen al vrij lang met veel uiteenlopende rollen. Laatst nog als commissaris in Spangen, maar ook indrukwekkende rollen in Zwarte Sneeuw, Suite 16, vader in Terug naar Oegstgeest en Loos dus.
Doet alleen erg weinig met films de laatste tijd, jammer. Wat ook jammer is dat ie weinig hoofdrollen heeft.

Boy28
mstoffer schreef:

In films vind ik hem niet zo goed,maar zijn beste rol had hij in
De Brug.

avatar van Quentin
Erg mooi geschoten, sterk geacteerd door Janssen en een goed vervelend sfeertje. Soms wat chaotisch. 3,5*

robertus65
Totale flop, deze typische film van van Gogh. Van deze film begreep ik dus helemaal niks, uiterst vervelend om te zien (de camera is vrijwel de hele film op Tom Jansen gericht) en te horen, vervelend was het slechte geluid door het fluister achtige manier van praten.