The Group (1966)

geregisseerd door Sidney Lumet
met Candice Bergen, Shirley Knight en Joan Hackett

Acht vriendinnen zoeken hun weg naar volwassenheid en geluk. Na een aantal jaren verwateren de vriendschappen, maar door een tragisch ongeval komen ze weer bijeen. Naar het boek van Mary McCarthy.

avatar van Thijvij
vanmorgen op MGM gezien, goed verhaal

Matige film over een aantal net afgestudeerde jonge vrouwen in 1933. Absoluut geen slechte film, maar het grootste mankement is dat er te veel personages zijn. Vooral de eerste helft is hierdoor te fragmentarisch en het loopt hierdoor gewoon niet lekker. Prachtig aangekleed en ook prima acteerwerk. Net geen 3.0 sterren voor deze wat minder goeie van Sidney Lumet.