Peter and Paul (1981)

geregisseerd door Robert Day
met Anthony Hopkins, Robert Foxworth en Eddie Albert

Deze film volgt het verhaal van de eerste Christenen, die onder leiding van Petrus en Paulus, drie decennia lang het evangelie predikten in het Middellandse Zee gebied. Er wordt onder meer getoond hoe Paulus tot zijn bekering kwam en hij door Barnabas werd geïntroduceerd aan Petrus.

Ik ga deze op dvd bestellen uit Amerika binnenkort. Nérgens in Nederland verkrijgbaar op dvd.

Nu heb ik m! Het is een serie samengevoegd op 1 dvd, als 1 film. Duurt heel lang dus.

Realistisch, sober, geen katholieke of andere invloeden. Een verfilming waar ik van hou. Bijna letterlijk de bijbel, zeer bijbelgetrouw.
Hopkins speelt overtuigend Paulus en vrij onherkenbaar. Dit stoort dus niet in de geloofwaardigheid.

En ik werd juist ook door Petrus aangeraakt. Je leert hem beter kennen en ziet hoe bijzondere man hij ook was.