Paris Pieds Nus (2016)

Alternatieve titel: Lost in Paris

Frankrijk / België

geregisseerd door Dominique Abel (I) en Fiona Gordon
met Dominique Abel, Fiona Gordon en Emmanuelle Riva

Fiona, een Canadese bibliotheekmedewerkster, komt in Parijs terecht waar ze haar oude tante Martha voor opname in een tehuis wil behoeden. Martha blijkt evenwel van de aardbodem verdwenen. Onderweg botst Fiona op Dom, een wat opportunistische landloper en een hardnekkige uitslover die haar het leven zuur maakt.

Ha de nieuwe film van Abel en Gordon (Rumba, La Fée)
Ik kijk er naar uit.

Aangekocht door Cinéart. EDIT: release: TBA

Gelukkig toch weer wat nieuws over deze film, want het bleef wel erg lang stil:

Telluride Film Festival 2016: ‘Lost in Paris’ Review | IndieWire

‘Lost in Paris’ From Dominique Abel, Fiona Gordon Sold to Oscilloscope | Variety

Oscilloscope Laboratories has acquired U.S. rights to filmmakers Dominique Abel and Fiona Gordon’s romantic comedy “Lost in Paris” for a 2017 release.

avatar van frolijve
Wat een heerlijke film, ik heb genoten! Tranen van het lachen!

avatar van Baboesjka
Deze film had ik al een tijdje op het oog. Ik twijfelde erg of ik het leuk zou vinden. Ik was voornamelijk bang dat ik 'm erg flauw zou vinden. Gisteravond heb ik 'm eindelijk gekeken en ik ben aangenaam verrast! Het zit heel leuk, creatief en vrij uniek in elkaar. Het verhaal kijkt erg vlot weg en heeft mij geen moment verveeld. Het is niet erg diepgaand, maar soms vind ik dat helemaal niet erg en heb ik daar wel behoefte aan. Uitstekend acteerwerk, mooi helder beeld en qua humor niet (te) flauw, wat mij betreft. Graag gezien! 4*