Starship Invasions (1977)

Canada
Sciencefiction

geregisseerd door Ed Hunt
met Robert Vaughn, Christopher Lee en Daniel Pilon

Kapitein Rameses en zijn legioen genaamd "Brigade der gevleugde slangen" gaan erop uit om de aarde te redden. Een patrouille genaamd "Verbond der Racers" die buitenaardse activiteiten in de gaten houdt en welke zich in het Bermuda driehoek ophoudt, waarschuwen Rameses dat hij zich niet aan galactische verdragen houdt. Rameses reageert door een invasie te sturen welke de aardlingen tot wanhoop drift. Het "Verbond" schakelt expert Prof. Duncan in om hen te helpen.

avatar van Bakshi
De film wisselt heel aardige momenten af met hele beroerde (en in het begin heel beroerd, dus daar moet je even doorheen). Helaas hebben de slechte momenten de overhand. Ook de muziekscore gaat van totaal misplaatst naar wonderlijk typisch jaren 70.
En waarom Robert Vaughn en Christopher Lee hier aan hebben mee gedaan? Ik vermoed dat geld een grote rol heeft gespeeld, het script kan het niet geweest zijn.

avatar van wendyvortex
De makers moeten zich wel helemaal lam geschrokken zijn, toen ze Star Wars zagen, bleek hun eigen film opeens een op Plan 9 from Outer Space-niveau te zitten qua special FX.
Best jammer, want er zitten best hele leuke elementen in de film, misschien niet altijd even goed uitgewerkt, maar vervelend is het allemaal niet. Christopher Lee die de Aarde wil veroveren door het veroorzaken van een suicide-golf onder de mensheid, de goede aliens die de mensheid willen redden, maar daar op de één of andere manier UFO-professor Robert Vaughn voor nodig hebben. Vergeten jaren zeventig SF, die al verouderd was toen de film uitkwam, maar best heel vermakelijk.