Maskarad (1941)

1 stem

Sovjet-Unie

geregisseerd door Sergey Gerasimov
met Nikolai Mordvinov, Tamara Makarova en Mikhail Sadovsky

Een jonge prins en officier in het leger verliest bij een spel kaarten zijn hele bezit. Arbenin, een hooghartige heer, helpt hem en wint het geld voor hem terug. Diezelfde avond gaan ze naar een gemaskerd bal, waar de jonge officier verliefd wordt op een gemaskerde dame, ze geeft hem een halsband waarvan hij niet weet dat ze die net op de vloer heeft gevonden. De officier vertelt het aan Arbenin en laat de armband zien. Later die nacht komt Arbenins vrouw thuis en tot zijn grote schrik vertelt ze dat ze een armband is kwijt geraakt.