Where's Poppa? (1970)

geregisseerd door Carl Reiner
met George Segal, Ruth Gordon en Trish Van Devere

Advocaat Gordan Hocheiser woont bij zijn moeder en krijgt het steeds moeilijker met deze eenzame vrouw. Als hij dan verliefd wordt op de zuster die hij inhuurt, wil hij haar het liefst het huis uit hebben. Maar dan denkt hij terug aan de belofte die hij op het sterfbed van zijn vader deed en begint te twijfelen.

Komedie die er maar af en toe in slaagt grappig te zijn al zijn er enkele scherpe kritische randtekeningen ivm met geweld, rassendiscrimatie, homoseksualitei en ouderenzorg die wel als geslaagd kunnen overkomen, maar over de ganse lengte van de film toch te weinig en af en toe op het randje van het dwaze.
Al te abrupt slot