In the Arms of a Killer (1992)

Thriller

geregisseerd door Robert L. Collins
met Jaclyn Smith, Nina Foch en John Spencer

Maria Quinn is het product van een goede opvoeding, heeft de beste scholen bezocht en geniet een prima carrière bij de New Yorkse politie. Sinds een tijdje is ze de nieuwe partner van Vinnie Cusack, die door zijn enorme ervaring de beste detective van de stad is. Maria heeft de opdracht gekregen om de moord op de drugslord Carlos Gallanter te onderzoeken. Zoals het ernaar uitziet, is Gallanter, tijdens een groot feest, overvallen en om het leven gebracht door middel van een injectie gevuld met pure heroïne.

Het eerste half uur heb je het idee naar zo'n oudewrwetse, degelijke jaren 80 thriller te kijken. Maria Quinn is vlak en oninterssant, maar Vinnie ios zo'n leuke eigenwijze cop carachter. Daarna ontspoort het verhaal helaas volledig. Onlogische keuzes en toevalligheden reigen aaneen, met een volsterkt ridicule plottwist als anticlimax. Als je er dan aan het einde ook nog eens achter komt dat de film uit 1992 komt en voor je gevoel volledig gedateerd overkomt, dan is er niets meer aan te redden. *