Compagna di Viaggio (1996)

Alternatieve titel: Traveling Companion

Italië
Drama / Roadmovie

geregisseerd door Peter Del Monte
met Asia Argento, Michel Piccoli en Silvia Cohen

Cora leeft in Rome als serveerster met een scherpe tong en een nare geschiedenis. Ze wordt ingehuurd door Ada, een klant waarvoor ze de hond uitliet, om haar dementerende vader een beetje te verzorgen. Bij problemen dient ze direct Ada te bellen, maar wanneer de man op een dag de trein neemt reist Cora met hem mee.

avatar van otherfool
Erg mooie en ontroerende film met een uitblinkende Argento. Toch jammer dat ze hierna zoveel rotzooi heeft gemaakt. Italie is zelden mooier in beeld gebracht.

4*.

avatar van Smallprint84

Nou, dat vind ik wel meevallen op zich, de films die ik ook erg van haar kan waarderen zijn:
Stendhal Syndrome, Heart is Deceitful Above All Things, Last Mistress, Boarding Gate en Trauma. En... ze is altijd een genot om naar te kijken.
Ik heb wel een zwak voor haar.