• 11.273 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Cornel Wilde

Met onder meer: Cornel Wilde, Rip Torn en Burr DeBenning

Gesproken taal: Frans, Engels en Japans

Plot Beach Red

"Is not just a war movie."

Tijdens de Tweede Wereldoorlog stormen Amerikaanse troepen een door de Japanners bezet eiland binnen. Soldaten aan beide kanten van de strijd worden gekweld door de gruwelijke gebeurtenissen van de oorlog en door gedachten aan thuis.

Capt. MacDonald / Narrator

Sgt. Lindstrom

avatar van Bart Simpson

Bart Simpson

Nog geen berichten

Binnenkort krijg ik ook deze film binnen, deze film komt uit de jaren '60 dus ik verwacht er wel veel van.

avatar van madmax1

madmax1

Tussen door vooral in het begin monteren ze wat echte oorlogs documentaire beelden er doorheen,toch meer een standaard propaganda film hoe een overmacht aan Amerikanen het opneemt tegen een handvol fanatieke japanners .

Klein formaat kleuren beeld komt niet tot zijn recht, matig.

avatar van klara

klara

• 20367 stemmen

Van begin af aan veel gevechtshandelingen waarvan vooral de massale aan het begin er best mag

wezen. Alleen bizonder jammer de talloze reflecties van de soldaten bij zowel de Amerikanen als

de Japanners. Dat ging mij onderhand danig te irriteren. Het acteerwerk was ook vrij matig en

kwam veel uiteindelijk nogal knullig over. Beetje rare oorlogsfilm eigenlijk.