This Thing of Ours (2003)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Danny Provenzano
met Frank Vincent, Vincent Pastore en James Caan

Het verhaal over een groep gangsters die voor een grote klus een geavanceerd internet en -satellietsysteem gebruiken. Hierdoor kunnen ze honderden miljoenen dollars stelen van banken over de hele wereld en de grootste roof uit de geschiedenis van de Amerikaanse maffia plegen.

De regisseur is het neefje van de beruchte New Yorkse mafiabaas Provenzano die omkwam in de gevangenis..
Hoe dan ook, lijkt me een leuke film, aardig verhaaltje en zeer goede acteurs.

Kan iemand mij vertellen wanneer deze film in Nederland uitkomt???

B.v.d.

Ik zou graag willen weten wanneer deze film in Nederland uitkomt???? kan iemand mij dat vertellen

avatar van Phil Leotardo
Afgelopen zaterdag bekeken, had hem besteld via internet. Was een koopje: 9 dollar. Vond hem zeker niet tegenvallen, ik ben zelf wel een liefhebber van mafia-films en vooral van The Sopranos. Frank Vincent, Jimmy Vella en Vincent Pastore spelen allemaal in The Sopranos.

Het verhaal vind ik goed in elkaar steken, zitten ook een paar leuke wendingen in, vooral het einde van de film. Voor de rest is het acteerwerk van sommige acteurs wat mager en zijn de special effects wat minder. Voor liefhebbers van het genre zeker een aanrader, ik geef de film 3 sterren.

zeer goede maffia film. ben net als phil een grote liefhebber van de soprano s.
verrassende wending. sterk verhaal.
och ja, special effects in in deze film is overbodig.
laat dat maar over aan de marvel films.
zolas nu spiderman 3.

absoluut 5 *****

goede film maar verder niet heel bijzonder. er zijn veel betere in dit genre 4**

Ben het met de meeste eens. Goede mafia film zonder poespas of opgeklop hollywood sentiment. Alleen de laatste vijf minuten weerhouden hem van 5 *****. Open eind alla, maar dit sloeg nergens op. Daarom 4.5 ****

Ik vond het maar erg cliche. Dit lijkt wel op zo'n film dat gefinancieerd is door mafioso hehe. Je weet wel zoals Moltisanti is gefinancieerd met z'n filmprojecten door z'n oom alleen is het geen crime/horror maar crime/internet movie geworden.

tsja het is dat ik The Departed al een tijdje geleden heb gezien anders gaf ik het nog geen 1.5Ster. 2 sterren.

(2 sterren is bij mij een 5.45 )

Forget'a bout it!

avatar van Carlos Olivera
Vrij goede film met een aardig maffia sfeertje. Het verhaal is redelijk, misschien een beetje overdreven, maar het houd je bezig. Enkele gezichten die je wel vaker in maffia film's ziet langs komen deden het ook deze keer weer goed. Een paar verrassende wendingen maakten het sfeertje nog iets donkerder. Alleen het einde beviel me niet en didn't make any sence...

avatar van Icer
Matige misdaad film met een knipoog naar "The Sopranos" waar men een meer realitische sfeer weet neer te zetten.

Het "Miami Vice" gehalte in deze film is net even te hoog en past naar mijn mening niet bij dit genre waar discretie een vereiste lijkt.

Hawaii shirts, dure auto's en commerciele hardrock passen daar niet bij.

Het onverwachte einde maakt veel goed, maar een voldoende zit er niet in.

"With friends like that, who needs enemies?"

avatar van josseheijmen
Lang niet zo slecht als haar voorkomen doet vermoeden.

1e ziening van This thing of Ours.

"We hebben ze nu toch allemaal bij elkaar, laten we ook meteen even een maffia-film schieten. Uiteraard voegen we Big Pussy aan de cast toe, lekker markante kop heeft die vent, die moet erbij en o wat jammer dat Jimmy Gandolfini zo duur is." Is dat wat de makers van This thing of Ours dachten terwijl het werk aan een van de laatste seizoenen van The Sopranos onderweg was?

Zonder gekheid, ik vind het natuurlijk erg leuk om al die helden uit mijn favoriete sitcom weer eens terug te zien. Al is het dan in een onvervalste b-film.

Het verhaal is best onderhoudend, al vliegt het alle kanten uit. Wel blijf je na afloop zitten met een onbevredigend gevoel omdat de film qua plot erg serieus en dramatisch wil zijn wat in feite volledig doodslaat.
Zo van: "okee. whatever. Hap slik weg."

avatar van MindFucker
Niet al te best deze b-film.

waar ik me (naast het slechte acteren) vooral aan stoorde was de dramatische muziekkeuze in de film.

Ik bedoel, een trancebeatje bij een afrekening ? komop zeg!
En hierboven werd al commerciele hardrock genoemd, dramatisch inderdaad en het past totaal niet in de sfeer van een mafia film.

zonde

83Utreg!
Ik ben een liefhebber van dit genre, dus toen ik de cast zag had ik hoge verwachtingen. Ik vond hem een beetje tegenvallen. Wel een aardig verhaaltje, en natuurlijk karakteristieke maffiakoppen, dat doet het meestal wel goed. Toch vond ik dat er aardig wat overacting in zat. Het overdreven stoere gedrag en de italiaanse accenten zijn af en toe een beetje irritant.
Opzich wel een vermakelijke film, had beter gekund.

avatar van voomzap
Zware tegenvaller. Zeer slecht over-the-top acteerwerk. Ver verwijderd van het niveau vd Sopranos.

avatar van Picker
Huglife schreef:

(2 sterren is bij mij een 5.45 )

Forget'a bout it!

Ik begrijp het stukje niet helemaal dat 2 * bij jou 5.45 is???