• 8.233.936 stemmen

Genre: Drama / Komedie

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Stany Crets

Met onder meer: Bert Verbeke, Ann Van den Broeck en Jaak Van Assche

IMDb beoordeling: 5,4 (119)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Over Lee & Cindy C.

Lee besluit zich te wijden aan een carrière in de rockmuziek. De muzikale kwaliteiten van zijn bandleden, tevens zijn jeugdvrienden, zijn echter niet bepaald indrukwekkend. Gelukkig krijgt hij steun van zijn oom Dolf, een derderangs clown met een drankprobleempje. Cindy C., een Vlaamse schlagerzangeres, wil haar carrière een nieuwe boost geven maar zit met een gewetensprobleem. Zij wil niet langer liegen en bedriegen in de wereld van de showbizz. Wanneer Lee en Cindy elkaar per toeval ontmoeten, ontdekken ze bij elkaar een drang naar integriteit en waarheid. Een vonk springt over en de twee worden, ondanks de wereld van verschil en een leeftijdskloof, verliefd op elkaar. Om dichter bij elkaar te komen, verloochenen ze hun eigen entourage, maar uiteindelijk ook zichzelf, wat leidt tot een onvermijdelijke breuk...

image

avatar van Zjokke

Zjokke

Zeer matig filmdebuut van Stany Crets. Hoofdrolspelers An Van den Broeck en Bert Verbeke acteren degelijk en proberen een verhaal te vertellen, maar telkens de nevenfiguren (op uitzondering van Jaak Van Assche als clown) in beeld verschijnen, valt de film als een pudding in mekaar. De nevenfiguren zijn zo over the top dat ze ergernis opwekken. Jammer !

avatar van barcam

barcam

Enkel Jaak Van Assche maakt dit onding nog iets dragelijk.

Voor mij de slechtste Vlaamse film die ik ooit gezien heb.

avatar van Serpicos

Serpicos

Het regiedebuut van Stany Crets, het heeft iets.

Toegegeven, Lee & Cindy C. slaat meermaals de plank mis. Grapjes en performances zijn bij momenten pijnlijk slecht. Het overdreven spel van een Nathalie Meskens of een Nico Sturm is natuurlijk functioneel, maar soms zodanig overdreven en te repetitief dat het vervelend in de verkeerde definitie van het woord genoemd kan worden .

Daartegenover zijn er ook heel wat kwaliteiten aan de film verbonden. Er zitten een aantal geslaagde komische momenten in ('noem ene bekende drummer'/de twee vrienden die binnen gaan om de kou/...), zo ook geslaagde emotionele momenten. Tijdens het aangaan van de thema's vriendschap en verliefdheid, komen er momenten voorbij die de juiste snaar weten te raken.

Het moet gezegd worden dat Bert Verbeke de ideale man is voor deze rol. Zowel zijn uitgelaten en meer integere karakter komen aan bod, zo ook zijn muzikale kant. Meer dan terecht dat hij de rol heeft gekregen na Stany Crets er bijna gesmeekt om te hebben. Geen topfilm dus, maar het heeft genoeg waar ik van kon genieten.

avatar van K. V.

K. V.

Deze eens geprobeerd en het was toch niet helemaal dat. Niet zo'n slechte film, maar waw was hij nu ook niet. De grapjes waren niet altijd even geslaagd en qua drama overtuigde hij toch ook niet echt.

De cast deed het niet slecht en paste wel bij hun rol.

Leuk om eens mee te pikken als hij op tv passeert, maar niet veel meer.

avatar van filip500

filip500

Buiten een irritante Meskens, is het een prima regiedebuut

avatar van Alathir

Alathir

Nja, je ziet hier wel de drukke hysterische humor soms in van Stany Crets. Bert Verbeke doet het wel heel erg goed in deze rol. Ook Ann Van den Broeck overigens. De humor komt vaak van Jaak Van Assche.

De muziek is eigenlijk grotendeels hetzelfde lied dat terugkeert. Iets of wat meer variatie had zeker wel gemogen. Bert en Ann hebben ook wel een best goede chemie. Qua verhaal valt het dus goed te behappen maar het is zo echt een tussendoor filmpje. Je kan eigenlijk gerust bv strijken of even iets gaan halen om te drinken. Het is wat soapy dus al te veel mis je niet. Je raakt zo weer ingepikt.

Tarkus

Ik vind dit helemaal geen slechte film, integendeel.

Mooi, emotioneel, verhaal met prima vertolkingen.

Ook de muziek, weliswaar wat eentonig, mag er best wezen.

Als regiedebuut, Stany Crets, is dit best geslaagd.

En Ann Van den Broeck mag dan al wat ouder wezen, ze mag zeker nog gezien worden en is bovendien een voortreffelijke zangeres.

Deze film heeft me aangenaam verrast!!