Zorro, the Gay Blade (1981)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Peter Medak
met George Hamilton, Lauren Hutton en Brenda Vaccaro

Na een onheilspellende brief van zijn vader keert Don Diego in allerijl terug naar zijn geboortedorp Los Angeles, maar hij komt te laat. Van zijn vroegere aartsvijand kapitein Estaban verneemt hij dat zijn vader, de alcalde, dood is. De andere landeigenaars duiden de wrede Estaban aan als nieuwe alcalde, waardor de tiran vrij spel krijgt. Don Diego wil het voor de onderdrukte inwoners opnemen en transformeert in de gemaskerde held Zorro. Helaas verstuit hij zijn enkel, waardoor zijn homofiele broer Bunny Wigglesworth, zijn plaats moet innemen als verdediger van de armen.

avatar van Sportingerke
Ik heb blijkbaar niet dezelfde film gezien als degenen die voor mij gestemd hebben.

Aangezien ik in mijn kinderjaren altijd naar de Zorro-afleveringen (vooral de oude Disney-afleveringen met Guy Williams en in mindere mate de recentere versie met Duncan Regehr (de namen heb ik even moeten opzoeken )) keek, was ik wel benieuwd naar deze bewerking van het verhaal van onze zwarte held. Man, man, was ik even ontgoocheld. De grappen waren flauw en/of afwezig en ook de oorspronkelijke zorro (wiens homofiele broer later zorro speelt) kwam erg verwijfd over. Hij was dan ook helemaal niet de held die ik me bij zorro voorstel. Het was als een slechte aflevering die over anderhalf uur werd uitgestreken. Ook de accenten van de personages en het constante stemverheffen van de alcalde werkten serieus op mijn zenuwen...

Kortom: weinig goeds over te vertellen.