The Sin of Harold Diddlebock (1947)

Alternatieve titel: Mad Wednesday

geregisseerd door Preston Sturges
met Harold Lloyd, Jimmy Conlin en Edgar Kennedy

Harold Diddlebock is een klerk die ervan droomt om te trouwen met het meisje dat iets verderop werkt. Wanneer hij zijn baan verliest valt deze droom in duigen en wanneer hij zijn verdriet wil verdrinken, een een eigenaardig drankje krijgt, raakt hij helemaal in de war.

Jammer genoeg leverde de samenwerking tussen Preston Sturges en Harold Lloyd niet dat op waarop ik gehoopt had.
Toch een dipje van een groot regisseur?

avatar van Mochizuki Rokuro
Gelukkig blijkt Preston Sturges ook maar een mens. Met mijn inhaalslag van zijn films (dit is de vierde deze maand) ook eens een misser. Destijds ook al zo beschouwd, maar later hergewaardeerd.

Ik vond m bij het bekijken vooral erg sloom en meestentijds niet leuk. Beetje niveau Marx Brothers (en die vind ik verschrikkelijk). Toen er een beetje tempo in kwam (bij de circus toestanden) ging het daarna weer snel bergafwaarts in de scens met Lloyd aan de gevel een wel heel erg flauwe knipoog naar zichzelf.

Verder geen scherpe dialogen. Jammer want Lloyd had een beter afscheid verdiend.

avatar van Mochizuki Rokuro
De Franse DVD-transfer die ik heb gezien was trouwens van matige kwaliteit. Maar meer dan deze vier Sturges' films kan ik nog niet op DVD vinden (in de verhuur dan). De film is na de premiere teruggeknipt tot ergens in de 70 minuten en hertiteld als Mad Wednesday!. De Franse DVD is wel weer de oorspronkelijke cut. Dat is dan wél weer te prijzen.