Theo en Thea en de Ontmaskering van het Tenenkaas Imperium (1989)

Nederland

geregisseerd door Pieter Kramer
met Arjan Ederveen, Tosca Niterink en Marco Bakker

Theo en Thea, kinderen van Oranje Nassi, zijn bezig met de opnamen van 'Theo en Thea en de zeven dwergen'. Maar wie laat het afweten? Gerard Joling, die de charmante prins zou spelen. Zodoende moet er worden gezocht naar een nieuwe 'goed kunnende zingende en acterende en in de broek zittende' prins. Het wordt Marco Bakker. Maar eenmaal in de Alpen voor locatie-opnamen krijgen ze het aan de stok met een heks die op wereldmacht uit is.

Lachen, heel veel lachen 3,5 sterren!

avatar van Ralfke
Vroeger ooit gezien; vond 'm toen wel grappig geloof ik. Ederveen is trouwens een geweldig acteur!

FisherKing
vooral in zijn serie 30 minutes !!!

avatar van Ralfke
Ja, vooral die Rondom 10-persiflage. Dat was echt niet normaal meer, zo goed!

Jeeminee! Deze film heb ik wel heel lang geleden gezien, maar ik vond hem toen heel erg leuk weet iknog. hou het voorlopig maar op 3*

FisherKing
vind hem nog steeds leuk, trouwens

Het is al weer een tijdje gelden dat ik deze film zag, maar ik weet nog wel dat ik hem toen leuk vond. Weet niet wat ik er nou van zou zeggen. Misschien komt ie nog wel weer een keertje op tv kjk ik hem dan wel weer.

is deze ook op dvd verkrijgbaar
[email protected]

Mik
Deze ga ik vanavond zeker kijken!!

Mik schreef:

Deze ga ik vanavond zeker kijken!!

Spijt van...

Ik vond het in eerste instantie wel leuk hoe ze op een sarcastische manier het koninghuis omlaag halen.. Maar ik erger me kapot aan die 2 characters (vroeger ook altijd al) Ze proberen te shockeren, maar dat lukt ze bij mij volkomen Niet.

Mijn humor niet? Dat zal dan wel.. ik ga liever slapen

Heel erg leuk begin en einde. Het middenstuk trekt hier en daar.

Wouter schreef:

Heel erg leuk begin en einde. Het middenstuk trekt hier en daar.
Ja, maar toch erg vermakelijk he

FisherKing schreef:

Ja, maar toch erg vermakelijk he
Eh..... nee

Theo en Thea zijn jeugdsentiment.
Ik vind de lage beoordelingen zeer overdreven. Als je er niet van houdt, okay, maar de film is echt zo slecht niet.

Ben ik niet met je eens. Het amateurisme in cinematografie, verhaalvertellen en (in mindere mate) acteerwerk verdient een lage waardering omdat het gewoon irriteert. Misschien dat ze het er om doen, maar daar zie ik de lol niet van in.

Mik
Ik vond het ook zwaar klote.. Kon het mezelf niet aandoen om nog langer te kijken, wees gerust, er komt dus geen lage stem van mij bij.. Wat zeker niet hoger dan een 2 was geworden.

avatar van Goodfella
"Cut!"
"Kut? Ik vond 't best wel goed..."

(maar verder was het me toch iets tè flauw)

Moviestar
dappie schreef:

is deze ook op dvd verkrijgbaar
[email protected]

Eind Januari is deze te koop op DVD!

MaTtIeBoY
Flauw, saai,dus gewoon niet leuk. * ster

Ook voor mij echt jeugdsentiment, vroeger erg vaak gezien, hij blijft leuk!!
Niet spectaculair, maar wel leuk.

Boy28
Niet weg van,maar toch leuk.Ik vond de serie rond 1986 beter,die elke woendag op de VPRO werd uitgezonden

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
2.48 gemiddeld Tjonge had toch wat meer respect verwacht voor deze heerlijke hollandse Uberpulp. Van mij krijgt ie gewoon 3.5* "slaap... kindje slaap"

avatar van AmazingPP
De film is met opzet low-budget gemaakt, dat is ook het knappe van de film. Het verhaaltje is flinterdun, maar de humor is zo heerlijk, zo treffend. Typische Ederveen humor. Ederveen is inderdaad groots in "30 minuten" en niet in "30 minutes", zoals hierboven ergens in een bericht. Ederveen is Nederlands, laten we dat dan ook blijven praten. De Rondom 10-persiflage komt uit "Kreatief met Kurk", inmiddels ook uit op DVD.

avatar van gemaster
Hee hier had ik nog niet op gestemd. Erg leuke film die inderdaad af en toe een beetje trekt, maar dat hou je altijd met films gebaseerd op een tv serie.

Mijn jeugdhelden! Hilarische film, geweldig gewoon. En Arjan Ederveen: Nederlands beste acteur. Wat die man allemaal neer kan zetten vind ik echt buitengewoon! Wat een talent.

avatar van Dennis Evahi
Ederveen rules! Dé Robert de Niro van Nederland. Zo veel gezichten, zo veel karakters. Daarom! (30 minuten)

Leuke, melige film! *** en een half.

orbit
Fantastische komedie inderdaad! Geniale bijrollen (bakker ) en memorabele quotes/scènes (cashewnootjes,.. hmm lekker!)

avatar van streeter
voor de MMers in Amerika:

zaterdag 13 mei op tv
6:50 uur (EST)
The Sundance Channel
in letterbox, Engelse ondertiteling

avatar van Niriath
Ben ik nou de enige die deze film helemaal ruk vond? Toen ik em voor het eerst zag, op mijn 9e ofzow, vond ik em al totaal niet leuk. En dan zeggen mensen nog wel dat ik een heel simpel en raar gevoel voor humor heb... :S

avatar van U-96
Denk er hetzelfde over als Niriath. Ook rond m'n 9e gezien. Moet hem eigenlijk eens herzien ofzo.