Mens Erger Je Niet (1975)

Nederland
Komedie / Erotiek

geregisseerd door Wim Verstappen
met Willeke van Ammelrooy, Hugo Metsers en Peter Faber

Hans en Rietje zijn oud en zitten in een bejaardenhuis. Al herinnerend en terugkijkend beleven ze bepaalde episodes uit hun leven opnieuw. Hans was vrachtwagenchauffeur op de buitenlandse routes. Rietje was daardoor vaak alleen. Hans gedroeg zich als hij van huis was voorbeeldig op seksueel gebied. Rietje eigenlijk ook, maar zij stond wel herhaaldelijk bloot aan allerlei avances, met name als ze om de tijd te doden een betrekking als kamermeisje in een hotel aanneemt. In die hoedanigheid ontmoet ze ook filmproducer Pim, die haar een rol aanbiedt in zin nieuwe film 'Dirty picture'. Hoewel er niets aan de hand is, slaat Hans aan het tobben over die Pim-Rietje omgang, met als gevolg dat hij op een gegeven moment te veel drinkt en een aanrijding veroorzaakt. De rechter veroordeelt Hans tot vijf maanden gevangenis. Rietje voelt zich vernederd door de gang van zaken gedurende die rechtszaak en gaat op instigatie van haar zure mannenhatende moeder wraak nemen.

neo (crew)
het spel was leuker

Ach... erger je niet zo!

Hans en Rietje
Is de G weggevallen?

GerwinF
neo schreef:

het spel was leuker

Geef mij maar Colonisten van Catan ofzo.

De slechtst in elkaar geflanste Scorpio-film, tevens van Wim Verstappen. De kleur is afschuwelijk, het geluid niet om aan te horen zo slecht. Het verhaaltje heeft weer niet veel om het lijf, maar Van Ammelrooy, Hugo Metsers en Helmert Woudenberg zijn weer op dreef in hun zoveelste Scorpio-film, vol humor en bloot. Camp op zijn best (slechtst).

FisherKing
Ik heb hem toegevoegd en gezien, maar kan me er helemaal niks van herinneren. Das niet best dus.

avatar van niethie
Opnieuw een redelijk Scorpio filmpje met een verhaaltje zo dom dat het leuk wordt. De cast deed het opnieuw best leuk en het plotje zorgde weer voor ene hoop onbedoelde humor maar voor de rest is het weer zo plat en cheesy als het maar zijn kan.

2,5 sterren

robertus65
Vond het wel grappig af en toe. Dit soort films moet je natuurlijk niet echt serieus nemen. Leuke rolletjes, maar verder ook niks bijzonder.

In al zijn slechtheid - vooral technisch echt een belabberde prent - best amusant. Erg amusant zelfs. Qua dialoog bovendien best interessant; af en toe lijkt het alsof Hans en Rietje Pim & Wim zelf zijn. Ook knap dat de twee in vrijwel elke film wel een aantal legendarische scènes af weet af te leveren, hier bijvoorbeeld die in het gerechtshof, waar op hilarische over-the-top wijze met alles rond de rechtsspraak de spot wordt gedreven. Of die waar Hans wordt geïntroduceerd in de gevangenis.

Heerlijke film ... !

isabellemeyer99 schreef:
Heerlijke film ... !

Leg eens uit.

Laat trouwens maar zitten.

Ik vond het een ontzettend vervelende zeikfilm met een flutverhaal. Dat niemand destijds geroepen heeft 'ho stop' toen ze die pruiken en bakkebaarden gingen maken, dat snap ik niet. Pim de la Parra moest weer z'n blote piemel laten zien (die man was niet normaal) en Willeke natuurlijk haar tieten. Jerome Reehuis staat weer te schreeuwen, want iets anders kon hij niet. Dat er in die jaren slechte films zijn gemaakt in Nederland wist ik natuurlijk wel, maar zo erg!? Ik heb me dus na dik veertig jaar kapot zitten ergeren.

avatar van Lakte
Toch nog best wel leuk! Was de enige Pim en Wim film die ik nog moest zien, Hugo Metsers en Willeke van Ammelrooy zijn weer een stel net als in Frank en Eva en Alicia. Vond het ook erg leuk om Pim de la Parra zelf in een rol als pornoproducent te zien.

avatar van Earth
Mens erger je niet heb ik ook 20 minuten volgehouden, wat een meuk. Gaat alleen maar om seks met een pseudo intellectueel Wim Verstappen sausje. Bagger!