Invasion of the Blood Farmers (1972)

Horror

geregisseerd door Ed Adlum
met Norman Kelley, Tanna Hunter en Bruce Detrick

Een eeuwenoude groep druïden in de buurt van New York, tracht hun dode Koningin opnieuw tot leven te wekken. Hiervoor gebruiken ze de pomp van een plaatselijk zwembad om de lokale bevolking van hun bloed te ontdoen.

avatar van ToNe
The Horror!
En dan bedoel ik niet het genre...

Nu dragen belachelijke karakters vaak bij aan het campgehalte waardoor nonsensfilms vaak nog te pruimen zijn...

Maar de zgn. KKK gemaskerde, als redneck kledende, bloedzuigende farmers waren werkelijk niet om aan te zien...

De schurk met de meeste airtime was een mislukte kruising tussen Bruce 'Ash' Cambell en Christopher Reeve [tussen Superman en rolstoel in, ja werkelijk].
Noemenswaardig was ook de hoofddruïde die sprak als die verzamelaar uit de Simpsons [ooh Xena]

Aanrader... voor de curiositeit.

Vrij hilarische film met een aantal erg grappige typetjes. De film begint met een voice-over alsof het James Mason zelf zou zijn. Ik moest zou nu en dan aan Bad Taste denken en in diezelfde hilariteit moet je Bloodfarmers ook zoeken. Het is een stuk minder gory, maar vaak net zo aandoenlijk.

Ik vond het behoorlijk entertainend. En het was best om aan te zien.

avatar van Tall man
eigenlijk is deze film zo barslecht dat het ook weer leuk wordt om te kijken. Het acteren slaat nergens op, laat staan de Farmers en de druiden zelf. Totaal geen spatje spanning of engigheid te bekenen. De muziek was nog om te doen. Wel een leuk 70's sfeertje. Doet de film nog wel een beetje te goede.

Als je echt een foute jaren 70 horrorfilm wil zien is dit in ieder geval een aanradertje.