The Life before This (1999)

Canada

geregisseerd door Jerry Ciccoritti
met Catherine O'Hara, Joe Pantoliano en Sarah Polley

Sheena, een praat type twijfelt over haar blind date. Advocaat Jake heeft geld gestolen uit een helpfonds van een client en komt in de problemen als zijn client plots overlijdt. Maggie, dochter van een beroemde actrice, doet auditie voor een rol en moet zich haasten om nog op tijd te komen voor haar werk in een cafe. Een laconieke insectenverdelger treurt om zijn dode dochter. Twee meisjes maken misbruik van hun sexuele macht tegenover een leraar en beschuldigen hem onterecht van sexuele intimiteiten. Al deze mensen staan in connectie met een schietoverval die zal gaan plaats vinden, die alleen door de keuzes die de mensen maken anders kan aflopen.