Hard Justice (1995)

Actie

geregisseerd door Greg Yaitanes
met David Bradley, Charles Napier en Yuji Okumoto

Bij een inval in een pakhuis arresteert undercoveragent Adams aartsvijand Jimmy Wong, maar komt er een onschuldige omstander om het leven. Zijn leven stort in wanneer hij hoort dat zijn collega Manny op brute wijze is vermoord tijdens een undercoveropdracht in de plaatselijke gevangenis. Adams besluit om zich voor te doen als gevangene om zodoende achter de waarheid omtrent de dood van zijn vriend te komen.

Diesel
Slechte montage, misselijkmakend acteerwerk, afschuwelijk muziek en lachwekkende aktiescènes. Het verhaal is bij elkaar gejat en het script is ongelofelijk hersenloos. Vergeleken met deze film is DEATH WARRANT een meesterwerk.

0.5/5.0

Pfff... standaard prulwerkje! Knokscense waren soms nog wel vermakelijk. Slechte dialogen en zo'n ontzettend standaard gevangenisverhaaltje.... 1 ster!

avatar van Materny
Hier heb ik geen woorden voor.
Een en al Cliche en belachelijk acteerwerk.
Geen originaliteit in het plot, laat staan een plot-wending die ook wel eens verfrissend kan zijn.

Bah, een waar misbaksel.
Werkelijk waar, niet links laten liggen als je hem ziet in de winkel maar gewoon meteen verpulveren onder je laars.
Deze verdient het nog niet eens om film genoemd te worden.

Nog nooit zo'n slecht acteerwerk meegemaakt in deze gigantische overschatte film.

djelle
Hard Justice begint enorm veelbelovend. We zien de charismatische David Bradley (in een heerlijk stereotiepe actieheldenrol) binnenvallen als je typische jaren '90 supercop middenin een wapendeal. Daarop volgt een ronduit spec-ta-cu-laire shootout vol slowmotion effecten, waanzinnige explosies, afketsende kogels, gekke sprongetjes en de hele kermis. Lekker overdreven allemaal en bijzonder goed gemaakt. Elke oprechte actiefan smelt bij dit soort scenes en denkt een geweldig filmavondje tegemoet te gaan...

Maar dan volgt de ommezwaai. Plots maakt Hard Justice een draai van 180 graden en vervalt in een standaard gevangenisfilmpje a la 'Death Warrant' dat de ganse tijd een eentonige aaneenschakeling van matspartijen voorschotelt. Er is niks mis met een goeie knokpartij, maar er moet variatie zijn.

Enkel in de laatste 5 tot 10 minuutjes krijgen we nog eens wat 'gunplay'. Echt zonde, want de film kon zooo veel meer geweest zijn. Een paar scenes (waaronder het formidabele begin) zorgen nog net voor een medium kijkervaring.

avatar van xxERWINxx
Ik vind dit best een vermakelijke film, veel gevecht en schietscenes! ook leuk verhaal, lijkt idd wel op Death warrant over een gevangenis.
Sommige scenes waren wel beetje over de top, maar verder leuk om keer gezien te hebben.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken! Zeer goede actiefilm vol met gevechten en explosies!
Een soort Death warrant in een gevangenis waarin een agent undercover in de gevangenis gaat om dingen uit te zoeken,
Heb mij hier wel mee vermaakt! Heerlijk