The Jigsaw Man (1983)

Verenigd Koninkrijk
Thriller / Actie

geregisseerd door Terence Young
met Michael Caine, Laurence Olivier en Susan George

Philip Kimberly, de voormalige directeur van de Britse geheime dienst, is overgelopen naar Rusland. Nadat hij plastische chirurgie ondergaat wordt hij door de KGB naar Groot-Brittannië gestuurd om belangrijke documenten te bemachtigen. Met de documenten in handen speelt hij MI6 en de KGB tegen elkaar uit.

FisherKing
Door een toeval de DVD in handen gekregen, ben benieuwd of herziening tot een opwaardering kan leiden...

FisherKing schreef:

ben benieuwd of herziening tot een opwaardering kan leiden...
Een verlaging kan altijd ook nog

FisherKing
De acteurs Michael Caine en Laurence Olivier brengen dit tot een bepaald niveau, maar krijg de indruk dat ze verder ook niet onder de indruk waren.

Verder erg fletse regie, standaard script, gedateerd qua muziek. nou die 2.5 blijft n e t staan.

(verbaast me eens te meer dat wanneer je vroeger iets niet goed vond, dat nog steeds telt)

Caine en Olivier maken dit nog wel de moeite waard, maar het verhaal is slap en wordt niet erg boeiend gebracht. Ook zitten er wat knullige scenes in en komt de film daardoor wat gedateerd over (met name de scene met die kerel die 'onthult; dat hij pruiken draagt is tenenkrommend; het lijkt wel alsof hij een badmuts op heeft..).

avatar van Baggerman
De koude oorlog schijnt weer te zijn begonnen, dus leek het me wel toepasselijk om deze film eens te bekijken! Caine speelt goed, maar voor de rest vrij saai.

avatar van Baggerman
Volgens mij rijdt Caine in deze film trouwens in de auto van Mister Bean!

avatar van bob de niro
Meestal geniet ik wel van die spionagefilms uit de koude oorlogtijd maar dit vond ik een slechte film zonder enige spanning!gelukkig maar 1 euro voor betaald bij de blokker!2* dan maar!

avatar van misterdhdh
vrij saaie film, kon me geen moment overtuigen. Soms vond ik hem ook realistisch, bv hoe ze al bewusteloos vallen na een licht tikje. acteerprestaties waren wel redelijk, gelukkig heeft hij maar 1 euro gekost. al bij al slechte film, natuurlijk zijn er nog veel slechtere films, maar deze zou ik niet aanraden te kijken, redelijk saai, en je zit nooit echt in het verhaal

1.5/5

Dick2008
Matige film, ik had er eigenlijk meer van verwacht. Michael Caine en Susan George doen het wel aardig. Aanvankelijk begint de film ook goed, hoewel ook wat vergezochte facelift. Erg saai eerste halfuur, tijdens de ontmoeting van pa en dochter dacht ik dat het nu de goede kant om ging. Maar helaas, een beetje actie, maar veelal saai en nogal verwarrend, rommelig verhaal. De ontknoping is ook niet zo best gedaan. 2.0

avatar van FILM!BOY!
Er gebeurt 1,5 uur niks. 0,5