Porgi l'Altra Guancia (1974)

Alternatieve titels: The Two Missionaries | Vier Vuisten voor het Geloof

Italië / Frankrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Franco Rossi
met Bud Spencer, Terence Hill en Jean-Pierre Aumont

Padre Pedro en Padre J. zijn twee geestelijken die om wat bij te verdienen koffie en peper verkopen, en daarnaast proberen zieltjes te winnen.

Zou ik ook graag op dvd zien.

En ik wacht nog steeds.
Inmiddels in Italie op dvd, maar geen ondertiteling of engelse dub.

Nog meer jeugdsentiment.
Onschuldig knok vermaak

avatar van thunderball
Vreemde poster weer, die in de bioscoop destijds hing was heel anders, daarbij zag je ze naast elkaar staan of zitten met die witte jurken (zeg maar) aan.

Twee leuke knokpartijen (zoals gewoonlijk een super lange ongeveer in het midden en een iets minder lange aan het einde vd film), maar verder is de film toch redelijk saai. Weer eens wat anders qua achtergrond en locatie, maar past minder bij de gewoonlijke lol en vechtscene's.

Waarom komt deze nou nooit meer op TV?

2,5 ster.

avatar van Quentin
thunderball schreef:
De meeste films hebben verschillende posters, die ook nog eens per land verschillen

Zou deze moeten zijn, maar ik vind 'm niet in goede kwaliteit:

avatar van thunderball
jaaaa, dat IS hem!! Die zag je bij de bioscoop!!

avatar van Poeha
De beste van Bud en Terence!

Is 1 van deze twee niet beter, kapp?

Ik ga voor die laatste, maar jullie zullen wel iets van die vouw vinden.

Ik heb het plaatje even aangepast.

avatar van Ella
Wat een sentiment Mijn eerste bios Film

croon
het blijven prachtige films, mijn vader kwam me s'avonds altijd wakker maken om naar Bud spencer te kijken op de tv.

Ik was nog maar een klein mannetje maar vond het toen al geweldig, en nog steeds.

heb inmiddels een hele reeks films op dvd, ik blijf ze zoeken.

Gewoon leuk jeugdsentiment en alle Bud Spencer en Terence Hill waren zeer aangenaam om naar te kijken. Ze hanteerde steevast dezelfde formule van actie (vuist gevechten) en humor en dat stond gewoon altijd garant voor een leuke film. Qua verhaal stelt het allemaal weinig voor maar je kijkt deze films alleen enkel en alleen vanwege grappen en grollen van Bud Spencer en Terence Hill.

U-77
Rommel van de bovenste plank!

avatar van Grindhouse62
Ik ben zeer verheugd dat ik bijna alle bekende films van Spencer en Hill samen, maar ook films waar ze alleen in spelen in mijn enorme collectie heb. Op de televisie zal je ze niet meer zo snel zien als vroeger. Videotheken zijn er niet meer, dan blijven alleen streaming diensten over. Dan zou Amazon Prime de meest voor liggende media zijn die dit soort films zou vertonen. Ik heb gisteravond laat Two Missionaries met heel veel plezier herzien en weer lekker gelachen om hun kolder, gevechten en uitspraken. Mijn versie is duitstalig en wij keken vroeger thuis altijd hun films op de duitse tv en is hun duits taalgebruik zeer herkenbaar en komisch. Hun films zijn luchtig, verhaaltechnisch stelt het nooit veel voor, maar ze blijven altijd amuseren bij iedere herziening.