Tactical Assault (1999)

Actie / Thriller

geregisseerd door Mark Griffiths
met Rutger Hauer, Robert Patrick en Isabel Glasser

Luchtmacht piloot John Holiday probeert het leven van een voormalige leider van hem uit de Golfoorlog te vernietigen. Deze man haalde zijn vliegtuig ooit neer omdat hij zonder bevel een vliegtuig wou neerhalen.

Een erg ongeinspireerde low budget film. Vooral de eerste drie kwartier waren uiterst saai, daarna ging Hauer weer fijn psychopaatje spelen. Dit zorgde dan weer voor een aardige tweede helft. Wat verder Patrick en Hauer in deze film te zoeken hebben is een raadsel. Gelukkig voor hen hebben beide hun carriere weer aardig opgepakt.
Trouwens als je 6 jaar ontberingen hebt moeten doorstaan in Irak zie je er niet zo uit als Hauer (soort Marlon Brando op z'n oude dag). 2* dankzij Hauer.

avatar van Phantasm
Ik vond het een verrassende goede film die me geen moment heeft verveelt, aktie genoeg.

avatar van RuudC
Ik geef geen drol om originaliteit, maar deze film heeft, behalve het totale gebrek daaraan, verder helemaal niets te bieden. Er wordt niks uitgediept. De karakters zijn niet interessant, er is nauwelijks actie en de special effects komen uit een laptopje. Het kostte me een euro om deze dvd in huis te halen en dat is misschien wel de enige meevaller.