A Town Called Bastard (1971)

Alternatieve titels: A Town Called Hell | Een Stad Neemt Wraak

Spanje / Verenigd Koninkrijk
Drama / Western

geregisseerd door Robert Parrish
met Telly Savalas, Robert Shaw en Martin Landau

Een groep Mexicaanse revolutionairen vermoordt een plaatselijke priester en een paar van zijn christelijke volgelingen. Tien jaar later komt er een weduwe aan in de stad om haar echtgenoot te wreken.

avatar van movie acteurs
Zo slecht is dit nog niet. Dit is zeker niet een van de speciale western films maar het had wel wat leuks. De setting en kostuums zijn zeker mooi. Telly Savalas is een top acteur en komt wel cool over. Robert Shaw had ook wel een goede rol. Toch wel jammer dat deze western weinig publiciteit krijgt. De opzet van deze western is best wel mooi. Van mij krijgt deze film dus een 3,5.

avatar van mr rumson
Een western die nog wel goed begint met prima muziek op de achtergrond.
Maar gaandeweg vond ik de film steeds minder worden.
Zo zien we Telly Savalas al vroegtijdig de film verlaten .voor mij zorgde Savalas dat de film nog iets extra's had
Ook de film vond ik rommeliger worden naarmate de film langer duurde zo komt er o.a. een flashback in voorbij.
Actie scenes daar heeft de film er genoeg van maar spannend werd het voor mij nooit.
De muziek die in het begin nog prima was zoals dat hoort in een Spaghettiwestern want daar heeft deze western nog het meeste van weg.
Die muziek vond ik op het einde behoorlijk irritant worden doordat er een mannenkoor vreselijk op de achtergrond stond mee te blèren.
voor mij een western die ik niet meer hoef te zien.