Dickie Roberts: Former Child Star (2003)

geregisseerd door Sam Weisman
met David Spade, Scott Terra en Craig Bierko

Dickie Roberts (David Spade) was vroeger een zeer beroemde kinder-filmster, als hij ouder wordt krijgt hij steeds minder rollen aangeboden en zijn loopbaan als acteur lijkt te gaan mislukken.

Net de trailer gezien. Lijkt me wel lachen. Screech, uit saved by the bell zie ik ook in de trailer voorbijkomen en volgens mij speelt hij zichzelf.

avatar van Hemdale
Een goeie feel good movie met af en toe hele grappige momenten. 4 sterren.

Aardige film, het eerste halfuur leek het of het een leuke en orginele film zou worden. Maar toen hij in de familie terecht kwam om een rol te krijgen in een film van Rob Reiner, ging het bergafwaarts. En een zoet einde was onvermijdelijk....3*

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Had het na een half uur wel gezien, zal niet stemmen.

avatar van moviefreak#1
Uiteindelijk gewoon een leuke feel-good movie met heel veel echte former child stars zoals Screech van Saved By the Bell, Webster, Corey Haim en Corey Feldman van The Lost Boys en de kinderen van The Brady Bunch. David Spade is erg grappig (je moet er wel van houden natuurlijk). Misschien tegen het einde iets te zoet. 3 sterren.

ThaNick
haha heb hem net gezien Ik geef hem 2.5 Sterren!
Soms inderdaad een beetje overdreven, einde is inderdaad nogal cliché..
haha jammer dat Dustin Diamond(Screech) er weinig in voor kwam..

Quote:
David Spade: "The thing I miss the most is the fame.. and the love!"
Other Guyz: "And the girls.."
"And the limo's..."
Dustin (Screech): "Serious..? You guys had limo's?"

ThaNick
ThaNick schreef:

haha heb hem net gezien Ik geef hem 2.5 Sterren!
Soms inderdaad een beetje overdreven, einde is inderdaad nogal cliché..
haha jammer dat Dustin Diamond(Screech) er weinig in voor kwam..

Quote:
David Spade: "The thing I miss the most is the fame.. and the love!"
Other Guyz: "And the girls.."
"And the limo's..."
Dustin (Screech): "Serious..? You guys had limo's?"

het ging zo ..

"What's the thing you miss the most, Dickie?"
Dickie: It's not the limo's..."
Other Guyz: "I miss the limo's.."
"And the girls!"
Screech: "Seriously.. you guys had limo's?"

Helaas zitten de leukste scenes in de trailer

avatar van moviefreak#1
Deze had in januari of februari al een bioscooprelease en nu in Juni weer ?

avatar van titia
Release is al heel vaak uitgesteld.

cr_ix
Origineel, bijzonder origineel. Begint een beetje irritant, had de hele tijd Keizer Kuzco in mijn hoofd. Maar toch... hoewel soms zeer voorspelbaar geeft het mij het gevoel van een kerstfilm. De humor is ook erg leuk. Ja, top... 3,5*.

avatar van wackyboy
Ik heb een zwak voor ex-Saturday Night Live komieken, maar als ze een film maken, pakt het bijna altijd slecht uit (..en toch blijf ik ze maar huren, vreemd). Dat ligt aan het feit dat ze zo nodig family films moeten maken.
De enige leuke momenten in de film zijn dan ook de momenten dat de scherpe randjes er niet af zijn geveild. (Dickie die uit de doeken doet dat-ie "mom" wel eens een keer wil nemen, de gay aspirant "dad" die een twinkie in eer keer verorbert, alsof het John Holmes z'n geval is).
Verder is de aftiteling op het eind eigenlijk het leukst, waar een groep echte ex child stars gezamenlijk een lied aanheffen.

Aardige film. Dat er op het hoesje "aanrader" staat is een beetje overdreven. Leuke luchtige komedie. 3***

ik vind zijn stand-up comedy leuker

avatar van Mc
Mc
Heel aardig filmpje, maar niet meer dan dat. Gewoon leuk 2,5*

Begint, met enkele leuke ideen, veelbelovend als een satire op de filmindustrie, maar verandert plots in een moraliserende familiekomedie met vele momenten die enkel dienen om te laten zien 'hoe grappig Spade wel niet kan zijn.' De ironie is dat juist zijn momenten de leukste zijn, met verder, zeker in de laatste akte, veel te cheesy normen en waarden die de film uiteindelijk falikant de nek omdoet. Wat is de doelgroep; families? Waarom dan de groffe grappen? Of volwassenen? Wat doen die normen, waarden en zoete kindertjes hier dan? 1.5*

avatar van Mug
Mug
Ik sluit me aan bij Magnolia-fan.

Hier had zo veel meer in kunnen zitten. Leuk dat er hier en daar voormalige (mislukte) kindsterretjes te zien zijn, maar geef ze grotere rollen ipv cameo's of screen-appearance van amper een minuut. De grotere rollen zijn nu weggelegd voor 'gewone' acteurs of voormalige (gelukte) kindsterretjes (Alyssa Milano).
De film wordt zoeter en cliche-matiger met de minuut. Genoeg goede grappen om de film uit te zitten, maar daartegenover staan ook veel zeer slechte grappen. David Spade is meer een stand-up-comedian, zijn mimiek/slapstick-technieken zijn zeer slecht. Houd het maar bj de vlotte babbel.
Het liedje bij de aftiteling maakt nog wel het een en ander goed...

avatar van Drs. DAJA
Erg scherpe film. Een comedy die zorgt voor erg sterke lachsalvo's zonder dat het eens over sex en poep gaat. David Spade zet een coole rol neer waarin hij in rap tempo grappen af vuurt. Inderdaad af en toe een beetje "family" maar ik kon me er niet aan storen. En al helemaal dat het ook in het "family" gedeelte een onverwachte wending neemt!

Erg goede komedie.

Dat konijn....

avatar van tommykonijn
Dickie Roberts was een leuke film. De film leek me bij voorbaat ook al leuk, maar iets gaf het gevoel dat het uiteindelijk toch zou gaan tegenvallen. Maar gelukkig.. Het viel reuze mee, sterker nog: het was leuk. De grappen waren inderdaad toch iets minder flauw dan ik verwacht had, uiteraard was het een beetje overdreven allemaal maar gelukkig kon ik me daar overheen zetten. Leuk acteerwerk, leuke grappen en leuk om gezien te hebben.

avatar van movie acteurs
Vond dit een erg leuke komedie. Ook een vrij specifieke rol van David Spade. Best lekker, stevige grappen. Mijn favoriete actrice Milano komt hier tevoorschijn en ook die grappige actrice die de moeder speelt bij Ëverybody Loves Raymond". 4,0.

avatar van -Roald-
Had de commercial op Comedy Central al tientallen malen langs zien komen, was ik het nog vergeten Heel toevallig zapte ik net op tijd naar Comedy Central:) Een rustige, grappige film voor de late uurtjes, 3*

avatar van Spetie
Een film met een grappig uitgangspunt. Dickie Roberts is een kindsterretje uit een populaire Amerikaanse serie. Maar als hij groter begint te worden, krijgt hij geen rollen meer en verdwijnt in het leven van de anonimiteit.

Ik ben het ermee eens dat hier meer mee gedaan kon worden. David Spade is een redelijke hoofdrolspeler, maar vooral in de eerste drie kwartier van de film is er nog niet zo heel veel te genieten. In het tweede gedeelte heeft de film leukere humor en met name de vele cameo’s van diverse echte kindsterretjes, waar je tegenwoordig niks meer van hoort, zijn leuk. Leuk om bijvoorbeeld weer een keer Corey Feldman, Corey Haim, Webster en Screech uit Saved by the Bell te zien.

Toch is de film in zijn geheel net te magertjes om op een voldoende score uit te komen.

Niet al te best.

Spade doet het maar matig in deze film, maar wat ik het meeste miste was het "groepje" losers dat meestal terug te vinden is in de Happy Madison films. Alles komt nu eigenlijk op de schouders van Spade terecht en op z'n eentje kan hij de film niet echt dragen.

Komt ook omdat er één of ander bijna kinderlijk familieverhaaltje om de hoek komt piepen, daarbij mist de film een voldoende aantal grappen. Hier en daar wel lollig (devil's rabbit) maar het is te weinig, zeker omdat de speelduur ook wat boven de 90 minuten uitkomt. Heb ze liever iets korter, dit soort filmpjes.

Echt vervelend wordt het nergens, maar had absoluut grappiger, vlotter en minder zoet gemogen. Daarnaast is er ook een chronisch gebrek aan leuke bijrolletjes. De cameos zijn dan wel weer aardig, al waren de meeste "former child stars" van voor m'n tijd, heb je ook niet veel aan dan.