Anacleto: Agente Secreto (2015)

Alternatieve titel: Spy Time

Spanje
Actie / Komedie

geregisseerd door Javier Ruiz Caldera
met Imanol Arias, Quim Gutiérrez en Carlos Areces

Deze kerst wordt een levende hel voor Adolfo. Niet alleen verlaat zijn vriendin hem, omdat hij een ambitieloze beveiligingsmedewerker is. Maar hij wordt tevens het doelwit van een stel misdadigers onder leiding van Vázquez, een gevaarlijke crimineel die net uit de gevangenis is ontsnapt. Dan ontdekt hij dat zijn vader een dubbele identiteit heeft. Hij is niet de worstenmaker die in een boerderij op het platteland woont. Hij is Anacleto, een geheim agent die Vázquez dertig jaar geleden heeft opgesloten. Adolfo zal samen moeten werken met zijn vader om de wraak van Vázquez te overleven en zijn vriendin terug te winnen.

avatar van Night's Watch
Het plot zag er weinig interessant uit maar ik was benieuwd hoe het zou uitpakken in een Spaanse productie. En dit is niet slecht bevallen. De acteurs deden het leuk en er zaten een aantal leuke locaties tussen. Wat deze film echter de moeite waard maakt is de humor die erin zit, deze is bij vlagen geniaal. Als actiefilm komt deze film echter totaal niet uit de verf en dit zorgt er ook voor dat ik het bij drie sterren houd.

avatar van vranque
Het is het allemaal net niet. Zelfs mijn lach kwam er gebroken uit. Wel leuk voor een keertje en ook best uit te zitten.

avatar van blurp194
Een paar leuke scenes, maar ze hangen als los zand in een echt mislukt script. Geen keuze tussen slapstick en serieuze actie kunnen maken, en daarmee is het resultaat echt ver onvoldoende - zoals zoveel films in dit moeizame genre kansloos ten onder gaan. Jammer, want de beelden geven aan dat de cinematograaf best beter had gekund, en aan de acteurs lijkt het ook niet te liggen. Niet genoeg over nagedacht, geen keuze durven maken, geen identiteit, geen karakter. Ohja, dat betekent geen punten.

avatar van david bohm
Er is zichtbaar best wat geld uitgetrokken voor deze productie, het is aardig gefilmd, de hoofdrolspeler is een dik betaalde acteur die zelfs genoemd wordt in de Panama Papers. Maar de film is te flauw en kiest niet tussen comedy, actie of romcom. Beetje zonde van de tijd eigenlijk.